Analityka biznesowa i portale self service najważniejszymiinnowacyjnymi technologiami

Dyrektorzy IT ankietowani przez IBM na całym świecie, w tym wPolsce, ocenili, że najważniejszymi technologiami wzmacniającymikonkurencyjność w organizacjach ze średniego rynku o szybkimwzroście w ciągu kolejnych pięciu lat będą analityka biznesowa irozwiązania analityczne oraz portale self service. Dyrektor DziałuGeneral Business w IBM Polska Marcin Gajdziński, w rozmowie z ISB,ocenił że te same trendy będą dotyczyły polskiego rynku, nawet wwiększym stopniu.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Polska zalicza się do rynków szybkiego wzrostu. Trendyobserwowane na świecie są nawet mocniej widoczne u nas już odjakiegoś czasu, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej innowacyjnefirmy. Przedsiębiorstwa te, w dobie zalewu informacji, inwestują wnarzędzia analityczne, takie jak systemy klasy BusinessIntelligence, aby móc szybciej i skuteczniej reagować nazmieniającą się sytuację na rynku" - powiedział Gajdziński.

W przeprowadzonym wśród dyrektorów IT przez IBM globalnymbadaniu (CIO Study) 86% dyrektorów IT z firm średniej wielkości(zatrudniających do 1 tys. osób), jako kluczowe, wskazało analitykębiznesową i rozwiązania analityczne - umiejętność dostrzeganiatrendów i wzorców pośród dużej ilości danych i wydobywaniaprzydatnych spostrzeżeń. Około 75% badanych wskazało portale selfservice. W poprzednich okresach dominowały rozwiązania pozwalającena gromadzenie dużej ilości danych, obecnie firmy nacisk kładą namożliwości analityczne. Mają one pozwolić na szybką analizę danychpod względem efektywności biznesowej w różnych obszarach.

Gajdziński dodał, że widać coraz większe rozwarstwienie, wpodejściu do zagadnień innowacyjności, między liderami rynku(firmami notującymi najlepsze i najszybciej poprawiające sięwyniki), a pozostałymi firmami. Odpowiedzi szefów w IT w obugrupach firm znacząco się różnią.

"Taką różnicę widać w naszych codziennych kontaktach z klientamii partnerami" - powiedział Gajdziński. Według niego "liderzy" nietylko zadają więcej zapytań dotyczących innowacyjnych technologii,ale przede wszystkim są bardziej nastawieni na realizowanie (za ichpomocą) celów biznesowych. "Liderzy rynku nie kupują już po prostukonkretnego systemu lub serwera. Teraz przychodzą do nas ze swoimiproblemami biznesowymi, na które wspólnie szukamy rozwiązania przyużyciu odpowiednich technologii" - dodał Gajdziński.

Zdaniem Gajdzińskiego proces "rozwarstwienia" w podejściu dotechnologii przyśpieszył w wyniku kryzysu gospodarczego.

Badanie CIO Study 2009 jest częścią Serii Badań IBM C-Suite.Badanie zostało oparte o ponad 2500 bezpośrednich wywiadówprzeprowadzonych w ciągu czterech miesięcy od stycznia do kwietnia2009 roku.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu