Answear sprzedał nowe akcje za 29 mln zł

Spółka Answear zarządzająca platformą e-commerce’ową z odzieżą i dodatkami pozyskała 29 mln zł z emisji nowych akcji. Ponad dwie trzecie kupił jej główny akcjonariusz - Forum X FIZ.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Answear sprzedał nowe akcje za 29 mln zł

Answear poprzez subskrypcję prywatną w ramach oferty publicznej, ogłoszonej w połowie października, wyemitował milion swoich nowych akcji po 29 zł za sztukę. W piątek spółka podała, że podpisała umowy z inwestorami, którzy zapłacili za wszystkie objęte walory.

675,4 tys. akcji za 19,59 mln zł kupił Forum X FIZ powiązany z menedżerami Answear: prezesem Krzysztofem Bajołkiem i członkiem rady nadzorczej Arkadiuszem Bajołkiem. Poprzednio kapitał Answear składał się z 17,98 mln walorów, z których do Forum X FIZ należało 10,29 mln (57,26 proc.).

Answear chce rozwijać markę PRM

Przed ogłoszeniem nowej emisji Answear zapowiedział, że środki z emisji nowych akcji mają być przeznaczone na rozwój marki PRM, w tym w szczególności na powiększenie oferty produktowej, otwarcie i rozwój działalności na nowych rynkach oraz wydatki marketingowe związane z pozyskaniem nowych klientów oraz rebrandingiem.

Marki Sneakerstudio i PRM, sprzedające m.in. obuwie i odzież luksusową, zostały przejęte przez Answear wiosną br. Spółka zapłaciła za nie swoimi akcjami nowej emisji o wartości maksymalnie 18,85 mln zł.

W piątek na koniec sesji za akcję Answear płacono równo 29 zł, przez ostatnie 12 miesięcy kurs urósł o 36,1 proc., a od początku stycznia o 8,4 proc. Przy czym od połowy września zmalał z poziomu ok. 36 zł.

Przy cenie 29 zł za akcję kapitalizacja spółki wynosi 521,4 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"