Answear notuje poprawę na rynku ukraińskim. Ponad 20 mln zł EBITDA w pierwszym półroczu 2022r.

Platforma e-commerce z modą i produktami home&living Answear osiągnęła w pierwszym półroczu br.  przychody w wysokości blisko 376 mln zł co oznacza wzrost o 39 proc. rdr. Skorygowana EBITDA wyniosła prawie 24 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 16 proc. rdr.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Answear notuje poprawę na rynku ukraińskim. Ponad 20 mln zł EBITDA w pierwszym półroczu 2022r.
Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear

Wyniki w samym drugim kwartale 2022 r. nie były obciążone żadnymi jednorazowymi wydarzeniami i kosztami, jak w przypadku poprzedniego kwartału. W sprzedaży dominowała nowa kolekcja wiosna-lato’22, co miało istotny wpływ na poprawę rentowności spółki. Dodatkowo pozytywny wpływ na wynik EBITDA miała poprawa kluczowych KPI biznesu oraz rozwodnienie kosztów stałych, które wynika bezpośrednio z dynamicznego przyrostu sprzedaży - wylicza firma w komunikacie.

- Cieszymy się z osiągniętych wyników w I półroczu 2022 r. Z jednej strony utrzymujemy dynamiczne wzrosty, z drugiej znacznie poprawiliśmy rentowność względem ostatniego kwartału oraz zeszłego roku. Pokazuje to, że mimo trudnego otoczenia rynkowego nasz biznes ma się dobrze i jest w stanie poprawiać wyniki. To oczywiście zasługa stale wzbogacanej oferty produktowej, silnej pozycji rynkowej, a także mocnej dywersyfikacji geograficznej oraz odpowiedniego dotarcia do naszych klientów – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/answear-com-gielda-cena-akcji-wyniki-finansowe-2022-rok ##

Poprawa sprzedaży na rynku ukraińskim

W I półroczu 2022 r. sprzedaż na rynkach UE poza Polską wzrosła rdr. o ponad 56 proc. W tym okresie Spółka uruchomiła sprzedaż w nowym kraju – Słowenii. Poprawiła się również sytuacja na rynku ukraińskim. Przychody na tym rynku spadły zaledwie o 4,4 proc. rdr. mimo braku prowadzonej sprzedaży przez okres ponad 2 miesięcy w I półroczu br.

- Sytuacja na rynku ukraińskim wraca do normalności. Poziom sprzedaży w I półroczu br. jest bliski tego sprzed roku, gdzie o wojnie jeszcze nikt nie słyszał. Warto wspomnieć, iż regularną sprzedaż uruchomiliśmy dopiero w maju br. Pozwala nam to optymistycznie patrzeć w przyszłość i liczyć na odbudowanie tego rynku - dodaje Krzysztof Bajołek.

 ##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/answear-chce-wejsc-do-kolejnego-kraju-w-ub-r-rekordowa-sprzedaz-i-zysk-juz-80-proc-wizyt-w-mobile-u ##

Banki zwiększają kredytowanie Answear

W drugim kwartale roku spółka zwiększyła możliwości rozwoju poprzez finansowanie bankowe. mBank przedłużył oraz powiększył linię na finansowanie bieżącej działalności z 44 mln zł do 80 mln zł. Dodatkowo spółka zwiększyła limit kredytowy w PKO BP z 33 mln zł do 53 mln zł oraz zawarła umowy na faktoring odwrotny z PKO BP Faktoring na 15 mln zł oraz – w ostatnich dniach – z Santander Factoring do kwoty 10 mln zł.

- W naszej branży sprawne zarządzanie cash flow oraz kapitałem obrotowym jest kluczowe. Dodatkowo jesteśmy spółką wzrostową, która ma określoną wizję i strategię rozwoju. Oczywiście taka działalność wymaga odpowiedniego zabezpieczenia finansowaniem. Cieszę się, że udało nam się wynegocjować zwiększenie limitów i zdolności kredytowej Spółki. To potwierdza, że banki dobrze postrzegają nasz biznes oraz obraną przez nas strategię rozwoju – dodaje Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski