SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmalał zysk agencji reklamującej SKOK-i Kasę Stefczyka

Agencja marketingowa Apella, obsługujące m.in. Kasę Stefczyka, SKOK-i oraz wydawcę „Sieci” i wPolityce.pl, w ub.r. przy niewielkich zmianach wpływów i kosztów osiągnęła 1,79 mln zł zysku netto, wobec 2,22 mln zł rok wcześniej.

Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv)Grzegorz Bierecki, szef rady nadzorczej Apelli (fot. Stefczyk.tv)

Apella wypracowała w ub.r. 20,24 mln zł przychodów, co wobec 20,48 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 1,2 proc. Agencja od lat zajmuje się obsługą m.in. Kasy Stefczyka (kompleksowe działania reklamowe: od kreacji przez planowanie i zakup mediów, a także relacje z mediami, prowadzenie serwisów internetowych i monitoring mediów), Saltus Ubezpieczeń (m.in. działania promocyjne w internecie i na monitorach w oddziałach), Fratrii (realizacja eventów), Krajowej SKOK, Stefczyk Finanse Towarzystwa Zarządzającego SKOK, Fundacji im. Franciszka Stefczyka oraz Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej.

Agencja zarabia przede wszystkim na usługach reklamowych, marketingowych i public relations - wpływy w tym obszarze zmalały z 20,34 do 19,69 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży towarów poszły w górę ze 145,1 do 370,8 tys. zł, a ze sprzedaży powierzchni reklamowych spadły z 43,5 do 36,8 tys. zł (Apella na zlecenie Kasy Stefczyka wydaje miesięcznik „Czas Stefczyka”).

Z kolei przychody finansowe  agencjizmniejszyły się z 2,24 do 1,97 mln zł, z czego te z dywidend - z 2 do 1,28 mln zł. Apella ma m.in. 28 proc. udziałów , która w ub.r. wypłaciła swoim wspólnikom 4,57 mln zł (tegoroczna dywidenda wyniosła natomiast 4,01 mln zł).

Apella zatrudnia ponad 50 osób

Działalność operacyjna Apelli kosztowała w ub.r. 19,07 mln zł, o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty zużycia materiałów i energii wzrosły z 3,22 do 3,46 mln zł, za to wydatki na usługi obce zmalały z 7,4 do 7,15 mln zł, na wynagrodzenia - z 6,58 do 6,52 mln zł, a na świadczenia pracownicze wzrosły minimalnie, do 1,17 mln zł.

Średnioroczne zatrudnienie w agencji zmalało z 58,92 do 54,61 etatów, na koniec ub.r. w spółce było 57 pracowników etatowych. Jej pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 1,29 do 1,18 mln zł, mimo przeznaczenia w ub.r. 976,4 tys. zł na aktualizację aktywów niefinansowych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk operacyjny Apelli zmalał z 430,2 do 293,3 tys. zł, a zysk netto - z 2,22 do 1,79 mln zł.

1,5 mln zł na dywidendę

99,6 proc. udziałów Apelli należy do luksemburskiej spółki SaltLux Holding, resztę ma sama agencja i Romuald Orzeł. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 1,5 mln zł dostaną do końca lipca jako dywidendę, natomiast 184,2 tys. zł zasili kapitał zapasowy, a 100,4 tys. zł kapitał rezerwowy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Zmalał zysk agencji reklamującej SKOK-i Kasę Stefczyka

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Azaleo
PiSowscy przesiedleńcy z Ukrainy nie chcą trzymać kasy w kasie po cichu zarządzenej przez PiS?
Do poczytania(kopiuj - wklej):
www.uberkasta.pl/afera-skok/
odpowiedź