SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł

Agencja marketingowa Apella miała w ub.r. przychody w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł rok wcześniej. Zysk spółki spadł w tym okresie z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł. Do grona stale obsługiwanych przez nią kas oszczędnościowo-rozliczeniowych dołączyło kilka państwowych spółek, m.in. Totalizator Sportowy i PKN Orlen.

Article

Apella zamknęła rok 2018 wpływami w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł w 2017 roku. Niemal w całości pochodziły one ze sprzedaży usług reklamowych i marketingowych – było to w ub.r. 31,43 mln zł (wobec 45,97 mln zł rok wcześniej). Spółka świadczyła usługi tylko na terenie Polski.

Koszty działalności  operacyjnej spadły z 45,16 mln zł w 2017 roku do 30,46 mln zł w 2018 roku. Z tego Apella wydała na usługi obce w ub.r. 16,67 mln zł (rok wcześniej – 28,59 mln zł), a na wynagrodzenia przeznaczyła 7,4 mln zł (wobec 7,95 mln zł rok wcześniej). Zatrudnienie w agencji zmalało z 90 osób w 2017 roku do 79 osób w ub.r.

Pensje zarządu kosztowały spółkę w ub.r. 739,21 tys. zł, a rady nadzorczej – 221,65 tys. zł.

Zysk ze sprzedaży spadł w omawianym okresie z 2,61 mln zł do 1,21 mln zł, a zysk netto -  z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł.

Decyzją zarządu spółki Apella 100,4 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał rezerwowy, 286,3 tys. zł - na kapitał zapasowych. 176,2 tys. zł przeznaczono na wypłatę dywidendy akcjonariuszom, którymi są Apella SA, Romuald Orzeł i SaltLux Holding z Luksemburga.


Głównie SKOK-i, ale też i inne państwowe spółki

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka informuje, że w ub.r. kontynuowała działalność w szczególności skupiając się na obsłudze reklamowej oraz public relations podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, w szczególności Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. Franciszka Stefczyka (zwanej również Kasą Stefczyka), Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, Saltus Ubezpieczenia, Stefczyk Finanse Towarzystwo Zarządzające SKOK , Fundacji im. Franciszka Stefczyka, 3 Fundacji Sanitas, Fundacji Wspierania Ubezpieczeń Wzajemnych, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej, Fratrii.

Obok obsługi podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, Apella pozyskiwała nowych klientów zewnętrznych dzięki zwiększaniu świadomości o swoim istnieniu i ofercie zarówno na rynku trójmiejskim jak i krajowym, podejmowała różnego rodzaju działania autopromocyjne. Efektem tych działań było kontynuowanie lub nawiązanie współpracy m.in. z Pfizer Polska, Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem, Totalizatorem Sportowym, PKN Orlen. Agencja zrealizowała też dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego  kampanię pod hasłem „Nie skreślaj życia tak prędko”.

W 2018 roku spółka kontynuowała współpracę z Krajową Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo-Kredytową w zakresie usług public relations jak również uczestniczyła w organizacji XXVI Krajowej Konferencji Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych, która miała miejsce w czerwcu 2018 roku.

Agencja Apella była zaangażowana także w promocję wizerunkową Kasy Stefczyka – zarówno poprzez prowadzenie stałych działań wspierających, w tym rzecznictwa prasowego, jak również w zakresie jednostkowych działań wyraźnie akcentujących wizerunek Kasy Stefczyka.

Apella w ub.r. przeprowadziła na rzecz Kasy Stefczyka również kampanie reklamowe, w tym kampanie „Zaratka”, „Pożyczka FIT”, „Dobrzy ludzie”, jak również akcje sprzedażowe.

Kontynuowała także wydawanie miesięcznika „Czas Stefczyka”. W zakresie public relations wspierała realizacje marki Saltus Ubezpieczenia. Ponadto przygotowała materiały marketingowe uwzględniające rebranding marki, kontynuowała działania promocyjne na monitorach w placówkach na terenie całego kraju, wpierała akcje prowadzone w internecie. W ramach działań eventowych i współpracy z wydawnictwem Fratria, Apella zorganizowała w roku 2018 wydarzenia specjalne, w tym „Galę Technobiznes” oraz „Galę Polski Kompas” z udziałem liderów państwowej administracji.

Agencja w związku z realizacją kampanii reklamowych dla swoich klientów, odpowiedzialna była za przygotowanie scenariuszy spotów telewizyjnych i radiowych, opracowanie koncepcji kreatywnych i graficznych przekazów, produkcję materiałów reklamowych oraz zaplanowanie i zakup mediów na potrzeby emisji przekazów reklamowych.

W kolejnych latach agencja Apella, obok obsługi podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, zamierza kontynuować pozyskiwanie klientów spoza systemu spółdzielczych kas, utrzymując stabilną sytuację finansową.

Jednoosobowy zarząd

Po odwołaniu 16 kwietnia 2018 roku z zarządu spółki jej wiceprezesa Zuzanny Romowicz (poprzednio Kosecka) oraz wiceprezes Magdaleny Cybula, funkcję w zarządzie agencji jednoosobowo pełnił Romuald Orzeł jako prezes.

W kwietniu 2018 roku Apella wprowadziła zmiany w swojej strukturze organizacyjnej, ograniczając liczbę dotychczasowych komórek organizacyjnych. Dział PR i Kreacji, Dział Wspomagania Zarządu, Radcowie Prawni i Pełnomocnicy Zarządu zostały poddane pod kierownictwo jednoosobowego, po zmianie, zarządu w osobie prezesa.

Spółka posiada zobowiązania finansowe w wysokości 321, 9 tys. zł związane z leasingiem samochodów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl