TikTok przyciąga na dłużej niż YouTube, WP przed RASP (Mediapanel z maja)

W maju br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Ringier Axel Springer Polska, a duży spadek odwiedzalności zanotował OLX.pl. Najdłuższy czas korzystania przez internautę - prawie 19 godzin - osiągnęła aplikacja mobilna TikToka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TikTok przyciąga na dłużej niż YouTube, WP przed RASP (Mediapanel z maja)

W maju br. według wyników badania Mediapanel serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,11 mln polskich internautów (co dało 97,31 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 45 minut i 13 sekund. To niewielkie wzrost miesiąc to miesiąca - w kwietniu miały 29,08 mln użytkowników, 96,71 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 39 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania.

YouTube, jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował wzrost liczby odwiedzających z 26,85 do 27,18 mln i spadek średniego czasu korzystania z 18 godzin, 18 minut i 43 sekund do 18 godzin, 11 minut i 26 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Facebook miał w maju 23,08 mln użytkowników, 77,15 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 59 minut i 27 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, wobec 23,42 mln użytkowników, 77,9 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 38 minut i 19 sekund miesiąc wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 21,62 do 21,69 mln (średni czas korzystania zmalał z 2 godzin, 47 minut i 23 sekund do 2 godzin, 38 minut i 14 sekund), w efekcie wyprzedziła Grupę Ringier Axel Springer Polska, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmalała z 21,82 do 21,59 mln.

OLX bez 3 mln internautów

Mocno zmalał zasięg Grupy OLX (obejmującej głównie witryny ogłoszeniowe OLX, otoMoto i otoDom) - liczba użytkowników spadła z 21,86 do 17,93 mln, natomiast średni czas korzystania wydłużył się z godziny, 17 minut i 19 sekund do godziny, 40 minut i 15 sekund.

Spadki liczby internautów zanotowały też Grupa Agora (z 18,01 do 17,75 mln) i Grupa Eurozet (z 11,97 do 11,45 mln), natomiast spore wzrosty w tej statystyce osiągnęły Grupa ZPR Media (z 14,73 do 15,21 mln), Grupa Ceneo (z 12,25 do 12,97 mln) i Weather.com (z 9,32 do 10 mln).

W maju łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln (o 0,2 mln mniej niż w kwietniu), a tych korzystających z internetu codziennie - na 25,5 mln (tyle samo co przed miesiącem).

grafika

YouTube przed Facebookiem

Google.com zanotowało 28,36 mln użytkowników, 94,81 proc. zasięgu oraz godzinę, 54 minuty i 36 sekund średniego czasu korzystania (wobec 28,12 mln internautów, 93,52 proc. zasięgu oraz godziny, 50 minut i 6 sekund w kwietniu), a Google.pl - 11,22 mln użytkowników, 37,5 proc. zasięgu oraz 29 minut i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania (miesiąc wcześniej było to 10,83 mln odwiedzających, 36,02 proc. zasięgu oraz 31 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania).

Przeglądarkowa wersja YouTube’a osiągnęła wzrost z 22,43 do 23,43 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła przeglądarkowego Facebooka (spadek z 23,42 do 23,08 mln).

Na OLX.pl liczba internautów zmalała z 17,96 do 12,84 mln, przez co serwis zsunął się z piątego na dziewiąte miejsce. Przy czym przeciętny czas spędzony na nim przez internautę wydłużył się z 40 minut i 37 sekund do 64 minut i 11 sekund.

grafika

Na komputerach Netflix przyciąga na prawie 6 godzin

Tylko na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 22,84 do 23,12 mln i średniego czasu korzystania z godziny, 56 minut i 57 sekund do 2 godzin, minuty i 51 sekund.

Zwiększyły się też wyniki dwóch kolejnych platform: na YouTubie liczba internautów wzrosła z 17,6 do 18,49 mln, a przeciętny czas korzystania z 7 godzin, 53 minut i 52 sekund do 8 godzin, 6 minut i 6 sekund, a w przeglądarkowym Facebooku liczba użytkowników wzrosła z 16,38 do 17,27 mln, a średni czas korzystania z 4 godzin, 36 minut i 11 sekund do 4 godzin, 40 minut i 34 sekund.

Pod względem przeciętnego czasu spędzonego przez internautę drugie miejsce zajął przeglądarkowy Netflix, który osiągnął wzrost z 5 godzin, 36 minut i 20 sekund do 5 godzin, 51 minut i 44 sekund. Portal zanotował też wzrost liczby użytkowników z 5,08 do 5,26 mln, przy czym w tej statystyce został wyprzedzony przez przeglądarkowy Instagram, w którym liczba internautów poszła w górę z 4,79 do 5,32 mln.

grafika

Google.com zanotowało na komputerach 22,76 mln użytkowników, 76,1 proc. zasięgu oraz godzinę, 51 minut i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a Google.pl - 9,65 mln użytkowników, 32,25 proc. zasięgu oraz 28 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na OLX.pl liczba internautów zmalała z 9,55 do 5,65 mln. WP.pl zanotowała spadek z 8,4 do 8,29 mln, a Onet.pl - z 7,86 do 7,74 mln.

grafika

Allegro przed RASP w mobile’u

Na urządzeniach mobilnych Grupa Google zanotowała 26,61 mln użytkowników, 88,95 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 31 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 26,74 mln internautów, 88,91 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 29 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.

Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 20,23 do 19,97 mln użytkownika, w konsekwencji została wyprzedzona przez Grupę Allegro (spadek z 20,17 do 20,06 mln).

W serwisach i aplikacjach Grupy OLX liczba internautów zmniejszyła się z 19,43 do 16,77 mln, a w przeglądarkowym Facebooku - z 17,14 do 16,3 mln.

grafika

Google.com zanotował w mobile’u spadek liczby użytkowników z 23,19 do 23,14 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 17,14 do 16,3 mln, przy czym w obu serwisach wydłużył się przeciętny czas korzystania (w przypadku Facebooka z 34 minut i 29 sekund do 41 minut i 43 sekund).

Na OLX.pl liczba internautów skurczyła się z 14,76 do 11,42 mln , a średni czas korzystania wzrósł z 24 minut i 19 sekund do 37 minut i sekundy.

grafika

Aplikacje Instagrama i Netflixa straciły użytkowników, TikTok przyciąga najmocniej

Wśród aplikacji pierwsze 10 pozycji zajmują trzy należące do koncernu Meta (Facebook, Messenger i WhatsApp) i siedem oferowanych przez Alphabet, miesiąc do miesiąca nie zmieniła się ich kolejność.

Średni czas korzystania z aplikacji Facebooka wydłużył się z 13 godzin, 51 minut i 39 sekund do 14 godzin, 48 minut i 22 sekund, a w przypadku YouTube’a nastąpił spadek z 14 godzin, 27 minut i 26 sekund do 14 godzin, 12 minut i 7 sekund.

Instagram zanotował spadek z 12,87 do 12,57 mln użytkowników, a Netflix - z 11,5 do 11,04 mln. W konsekwencji ta druga aplikacja została wyprzedzona przez Allegro, w którym liczba internautów zwiększyła się z 11,16 do 11,25 mln.

W aplikacji TikToka każdy z 11,83 mln polskich użytkowników spędził średnio 18 godzin, 50 minut i 34 sekundy, o 7 minut i 17 sekund dłużej niż w kwietniu.

grafika

Allegro jest zdecydowanym liderem wśród aplikacji objętych audytem w badaniu Mediapanel.

Jakdojade osiągnęło wzrost z 2,6 do 2,85 mln użytkowników, a WP Poczta - z 1,53 do 1,54 mln, natomiast w aplikacji Playera nastąpił spadek z 1,34 do 1,26 mln.

grafika

Do badania Mediapanel wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP przejmuje prawa do rozgrywek piłkarskich. Poprzednio pokazywał je Eleven Sports

TVP przejmuje prawa do rozgrywek piłkarskich. Poprzednio pokazywał je Eleven Sports

Zmiana na czele i nowe kategorie. Już są wyniki Wirtualnego Wskaźnika Wpływu za listopad 2025 [PREMIERA]

Zmiana na czele i nowe kategorie. Już są wyniki Wirtualnego Wskaźnika Wpływu za listopad 2025 [PREMIERA]

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Kanał Zero TV ma trafić na pozycję 0 pilotów. Stanowski do telewizji: "Nauczymy się, jak zrobić wam krzywdę"

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Paramount Skydance likwiduje kolejny kanał. Co z polskim rynkiem?

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?

Canal+ wznowił sprzedaż Eleven Sports. Ile kosztują kanały?