SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple najbardziej wartościową marką świata (TOP 100)

Apple po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w rankingu najdroższych marek świata Brand Finance Global 500. Na kolejnych pozycjach znalazły się Samsung, Google i Microsoft.

W nowym rankingu Brand Finance Global 500 marka Apple jako jedyna w całym zestawieniu została wyceniona na kwotę powyżej 100 mld dol. Drugi w kolejności Samsung tylko nieznacznie zmniejszył swój dystans do lidera, uzyskując wynik 78,8 mld dol. Jest jedyną azjatycką marką w pierwszej dziesiątce. Trzecia pozycja należy do Google z wyceną na poziomie 68,6 mld dol. Poza podium znalazł się natomiast Microsoft, którego marka jest warta 62,8 mld dol.

Pierwsza dziesiątka rankingu została zdominowana przez amerykańskie marki z branży nowych technologii. Znalazły się tu m.in. operatorzy komórkowi Verizon, AT&T, a także sklep Amazon.com. Samsung jest najdroższą azjatycką marką, a druga w kolejności japońska Toyota znalazła się na 11. miejscu. Najbardziej wartościową europejską marką jest natomiast T-Mobile, który uplasował się na 14. pozycji.

W pierwszej czwórce nie zanotowano żadnych zmian w stosunku do ubiegłego roku. Awansowały natomiast następne w kolejności marki: Verizon, GE oraz AT&T. Amazon zachował swoją 8. pozycję, zaś Walmart i IBM spadły na 9. oraz 10. lokatę. Poza top 10 znalazła się Coca-Cola, która aktualnie zajmuje 12. miejsce.

Brand Finance Global 500 to doroczne zestawienie opracowywane przez brytyjską organizację Brand Finance. Marki są w nim oceniane pod względem płynności finansowej, wartości patentów, obecnych i przyszłych szacunków finansowych, a także ratingu biznesowego.

Dołącz do dyskusji: Apple najbardziej wartościową marką świata (TOP 100)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
igor2901
Mam pytanie o pozycję Facebooka
odpowiedź