Apple przejmuje Asaii, platformę do wyszukiwania muzycznych talentów

Koncern Apple kupił Asaii, platformę przeznaczoną do wyszukiwania w internecie najbardziej obiecujących zespołów i wykonawców muzycznych. Według nieoficjalnych informacji kwota transakcji nie przekroczyła 100 mln dolarów. Apple prawdopodobnie wykorzysta rozwiązania opracowane przez Asaii na potrzeby swojego serwisu Apple Music.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Apple przejmuje Asaii, platformę do wyszukiwania muzycznych talentów

Asaii to założony w Kalifornii startup, który stworzył mechanizm wynajdywania w sieci najbardziej utalentowanych i obiecujących zespołów oraz wykonawców muzycznych.

Asaii posługuje się opracowanym przez siebie algorytmem,  który na podstawie wielu różnych kryteriów wskazuje w serwisach internetowych (takich jak np. Soundcloud) utwory mające szanse na stanie się hitami zanim jeszcze odkryją je wyspecjalizowani łowcy talentów z wytwórni muzycznych.

Teraz, jak podały zachodnie serwisy (m.in. Axios) Asaii został przejęty przez koncern Apple. Według nieoficjalnych informacji kwota transakcji nie przekroczyła 100 mln dol.

Na razie nie wiadomo jakie dokładnie plany Apple wiąże z nowym nabytkiem. Według spekulacji mechanizm opracowany przez Asaii może zostać wykorzystany na potrzeby serwisu streamingowego Apple Music, który wiosną br. notował 40 mln subskrybentów płacących za dostęp do muzycznej biblioteki tej platformy.

Przejęcie Asaii nie jest w ostatnim okresie jedyną inwestycją Apple na internetowym rynku muzycznym. We wrześniu br. Komisja Europejska zgodziła się na przejęcie przez Apple serwisu Shazam za kwotę 400 mln dol.

W zakończonym 30 czerwca 2018 r. III kwartale roku finansowego 2018, Apple zanotowało przychód w wysokości 53,27 miliarda dolarów. To o 17 proc. więcej niż rok wcześniej (45,41 mld USD). Zysk netto koncernu z Cupertino zwiększył się w ujęciu rocznym z 8,72 miliarda dolarów do 11,52 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu