SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Arena.pl wnioskuje o sanację, szuka inwestora strategicznego

Arena.pl sp. z o.o., jedyny podmiot zależny spółki akcyjnej Arena.pl SA, złożył wniosek o postępowanie sanacyjne. Zapowiada, że będzie szukać inwestora zewnętrznego, który ją dokapitalizuje, oraz chce maksymalnie obniżyć koszty bieżące. W ub.r. grupa kapitałowa Arena.pl zanotowała 1,89 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,13 mln zł straty netto.

Article

- W ocenie Zarządu Spółki złożenie wniosku o restrukturyzację służyć będzie ochronie praw i interesów Spółki, jej pracowników oraz wspólników, przy jednoczesnym zagwarantowaniu i poszanowaniu praw wierzycieli Spółki. Intencją Zarządu Spółki jest restrukturyzacja i uniknięcie upadłości Spółki - tak sytuację Arena.pl sp. z o.o. opisano w piątek komunikacie giełdowym Arena.pl SA.

Dodano, że zarząd Arena.pl sp. z o.o. „podejmie wszelkie możliwe środki mające na celu poszukiwanie inwestora zewnętrznego strategicznego, którego wsparcie umożliwiłoby dokapitalizowanie spółki i metodyczny jej rozwój poprzez wdrożenie skonkretyzowanego planu długofalowych celów i działań”, a także „będzie dążył do ograniczenia kosztów bieżącej działalności spółki w aspekcie podmiotowym i przedmiotowym”.

Zaznaczono, że spółka „rozpoznaje konieczność maksymalnego ograniczenia oraz zdyscyplinowania przede wszystkim kosztów bieżącej działalności operacyjnej, a jednocześnie dostrzega, że kluczowe z punktu widzenia dalszego prowadzenia działalności oraz rozwoju innowacyjnych i konkurencyjnych rozwiązań wymaga pilnego pozyskania inwestora strategicznego”. - To samo odnosi się również do działań związanych z poprawą rozpoznawalności marki Arena.pl, w tym wzrostu potencjału operacyjnego platformy w kontekście przyciągnięcia podmiotów dokonujących zakupów, do czego konieczna będzie również intensyfikacja działań marketingowych - stwierdzono.

Arena.pl z 12,1 mln zł straty netto, 20,7 mln zł obligacji do spłaty

W ub.r. grupa kapitałowa Arena.pl SA zanotowała 1,89 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,13 mln zł straty netto, wobec 451,4 tys. zł przychodów i 1,07 mln zł straty netto w 2017 roku. Ogromny wzrost straty wynika z tego, że koszty operacyjne zwiększyły się w skali roku z 626,7 tys. zł do 12,56 mln zł. W górę poszły przede wszystkim pozostałe koszty rodzajowe (ze 136,5 tys. zł do 7,49 mln zł), wydatki na usługi obce (ze 158,5 tys. zł do 2,52 mln zł) oraz koszty amortyzacji (z 30,3 tys. zł do 1,45 mln zł).

W efekcie kapitał własny firmy zmalał z 7,98 mln zł na koniec 2017 roku do 4,15 mln zł na koniec ub.r.

W 2017 i 2018 roku grupa kapitałowa Arena.pl zrealizowała szereg emisji obligacji kupionych przez firmy E-Commerce (za 5,04 mln zł), FR Finance (za 3,39 mln zł) i LMB FIZAN (za 12,28 mln zł).

W ub.r. zobowiązania długoterminowe Arena.pl SA zwiększyło się z 16,16 do 21,96 mln zł, a zobowiązania krótkoterminowe - z 3,16 do 5,89 mln zł.

Nowy zarząd Arena.pl

Z końcem ub.r. z zarządu Arena.pl SA odwołani zostali prezes Marcin Jabłoński i członek zarządu Sławomir Kubicki. Jednocześnie byli w zarządzie spółki Arena.pl Sp z o.o., oboma firmami kierowali od początku 2017 roku.

W obu firmach zastąpił ich Dariusz Truszkowski.

Większościowym akcjonariuszem Arena.pl SA jest LMB FIZAN, mający 69,85 proc. kapitału spółki. 14,24 proc. należy do E-Commerce Investment, a 9,89 proc. - do TOROX EKO FIZAN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Arena.pl wnioskuje o sanację, szuka inwestora strategicznego

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Herb
Przychody ze sprzedaży 1,9 mln, koszty działalności 12,6 mln - nie ma co, ładny biznes. Ale pewnie "przy większej skali pojawi się zysk", jak to zwykle mówią w startupach, które konkretnie niczego nie produkują :(
11 0
odpowiedź
User
pavv
Pozatrudniali najlepszych ekspertów e-commerce, ogłosili sukces w Forbsie, odwalili śliczne biuro, a w sumie nie oferują nic co by ludziom było potrzebne...
10 0
odpowiedź
User
Miron
Czyli na każde 10 zł straty jest złotówka zysku. Inwestorzy ustawią się w kolejce :D
4 0
odpowiedź
User
Gladiator
Pozatrudniali najlepszych ekspertów e-commerce, ogłosili sukces w Forbsie, odwalili śliczne biuro, a w sumie nie oferują nic co by ludziom było potrzebne...
Serio? ekspertów? No, tak. Racja. Strata wzrosła w ciągu roku tylko 10x :D
0 0
odpowiedź