SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Arystoteles, Sokrates i Pitagoras w kampanii „Jajko czy kura?”

Organizacja CIWF Polska, nawiązując do świąt wielkanocnych, rozpoczęła kampanię pod hasłem „Jajko czy kura”. Zwraca w niej uwagę na negatywne aspekty klatkowej hodowli kur.

Article

Kampania ma żartobliwy charakter. W reklamach wykorzystano bowiem wizerunki starożytnych filozofów: Arystotelesa, Sokratesa, Epikura, Pitagorasa i Platona. Każdy z nich zadaje filozoficzne pytanie: „Jajko czy kura?” i zarazem odpowiadają: „To żadna filozofia. Kura i jej dobro!”.

Pytanie to jednak kierowane jest do współczesnych konsumentów, a tłem reklam są kartony pełne jajek. - Zapoczątkowaliśmy pierwsze kampanie na świecie, które były wymierzone przeciwko klatkowej hodowli kur. Celem CIWF jest zlikwidowanie takiego intensywnego chowu zwierząt i doprowadzanie do zmiany systemu, w którym nie będzie to już możliwe. Dzięki naszym kampaniom udało się doprowadzić do przełomowej zmiany prawnej i zakazu klatek bateryjnych w całej Unii Europejskiej, ale nie poprzestajemy na tym. Uważamy, że hodowanie zwierząt w klatkach, bez dostępu do światła i wybiegu, nie jest po prostu naturalne, ale przede wszystkim - jest bardzo okrutne dla zwierząt - powiedziała Małgorzata Szadkowska z organizacji CIWF Polska.

Na swojej stronie internetowej fundacja umieściła materiały ze śledztwa, które przeprowadziła na kurzych fermach w Polsce. Widać na nich, w jak złych warunkach trzyma się kury w systemie klatkowym. Tak hodowane znoszą jajka, które oznaczane są numerem 3. To najbardziej intensywny system - stłoczone kury nigdy (tj. przez około 1,5 roku) nie wychodzą z ciasnych klatek umieszczonych jedna obok drugiej w metalowych hangarach. Tak hoduje się w Polsce niemal 90 proc. kur (rocznie 30 milionów).

Kampania zwracająca uwagę społeczeństwa na klatkowy chów kur obejmuje internet. Jej kreację przygotowała fundacja CIWF Polska we współpracy z fotografem Maciejem Łuczniewskim i artystą Rafałem Wechterowiczem. Potrwa do świąt wielkanocnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Arystoteles, Sokrates i Pitagoras w kampanii „Jajko czy kura?”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl