Zmiana u producenta „Familiady”. Założyciel nie ma już większości akcji

Ryszard Krajewski, założyciel i wieloletni szef spółki Astro, produkującej teleturniej „Familiada” oraz nadającej stacje E-Sport TV i News24, nie jest już w niej większościowym inwestorem. Sprzedał podmiot, za pośrednictwem którego miał 29 proc. jej akcji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Zmiana u producenta „Familiady”. Założyciel nie ma już większości akcji
Ryszard Krajewski, główny akcjonariusz Astro (fot. Jacek Kowalski)

W zawiadomieniu dla inwestorów giełdowych Ryszard Krajewski opisał, że 22 sierpnia sprzedał 100 proc. udziałów swoich dwóch spółek: News12 i K&R Enterprises. Obie są wspólnikami, mając odpowiednio 25,9 i 74,1 proc. udziałów w firmie RK Productions.

Do RK Productions należy zaś 28,72 akcji Astro, producenta teleturnieju „Familiada” w TVP2 oraz nadawcy kanałów E-Sport TV i News24.

70 proc. udziałów w News12 i 30 proc. w K&R Enterprises kupiła Karolina Szymańska, od połowy ub.r. prezeska Astro. Pozostałe walory obu firm przejął Marcel Krajewski, od wiosny ub.r. członek rady nadzorczej Astro. Do Szymańskiej już wcześniej należało 6,46 proc. akcji tej ostatniej spółki.

Z kolei Ryszard Krajewski w efekcie transakcji przestał być większościowym akcjonariuszem Astro. Obecnie należą do niego walory stanowiące 42,76 proc. kapitału i głosów na walnym zebraniu. Krajewski to założyciel i wieloletni szef firmy. W połowie ub.r. ze stanowiska prezesa przeszedł do rady nadzorczej.

Jak już informowaliśmy, w połowie sierpnia Astro zapowiedziało, że w ramach rozbudowy swojej siedziby chce postawić dodatkowe kondygnacje z mieszkaniami na sprzedaż. W pierwszej połowie 2024 roku przychody spółki zmalały rok do roku z 1,87 do 1,32 mln zł, a strata netto skurczyła się z 1,96 mln do 313,7 tys. zł.

Przy kursie 0,136 zł w środę przed południem kapitalizacja Astro wynosiła 8,63 mln zł. Przez minione 12 miesięcy akcje spółki staniały o 28,4 proc.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu