ATM Grupa ze spadkiem wpływów o 36 proc., w trzecim kwartale „zasoby sprzętowe wykorzystane w całości”

W trzecim kwartale br. przychody ATM Grupy zmalały rok do roku o 36,4 proc. do 46,12 mln zł, a zysk netto z 11,61 do 5,23 mln zł. W strukturze wpływów wzrósł udział produkcji telewizyjnej i filmowej, a zmalał - ATM Rozrywki oraz wynajmu sprzętu i usług produkcyjnych. Firma podkreśla, że w tym ostatnim segmencie jej zasoby były wykorzystywane w pełni.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
ATM Grupa ze spadkiem wpływów o 36 proc., w trzecim kwartale „zasoby sprzętowe wykorzystane w całości”
Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

W trzech kwartałach br. spadek wpływów ATM Grupy był mniejszy niż tylko w zeszłym kwartale - zmalały one o 30,2 proc. do 131,92 mln zł.

Na działalność firmy, zwłaszcza w zakresie produkcji seriali, programów telewizyjnych i filmów, mocno wpłynęła epidemia koronawirusa. Od połowy marca do końcówki maja zakazano prac na planach zdjęciowych, a potem mogły one zostać wznowione z zachowaniem obostrzeń epidemicznych. Dodatkowo firma nie zarabiała na wynajmie sprzętu i studiów produkcyjnych, także na potrzeby obsługi zawieszonych rozgrywek sportowych (głównie piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/atm-grupa-dostala-8-4-mln-zl-zwrotu-podatkowego-po-zmianie-decyzji-skarbowki,7170429810435713a ##

28 proc. mniej z produkcji, 33 proc. mniej z wynajmu sprzętu

W trzech kwartałach br. pion produkcji telewizyjnej i filmowej ATM Grupy zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 28,4 proc. do 88,71 mln zł. firma podała, że w tym okresie w 44 stacjach emitowano 58 zrealizowanych przez nią tytułów, głównie seriale. W czerwcu na Netfliksie pojawił się wyprodukowany przez nią serial „W głębi lasu”.

Zysk EBITDA segmentu produkcyjnego wzrósł z 17,51 do 19,95 mln zł (co firma uzasadnia udzieleniem licencji Sony Pictures Entertainment na emisję drugiego sezonu serialu „Znaki”), natomiast zysk operacyjny zmalał z 15,47 do 12,93 mln zł, a zysk netto - z 12,31 do 10,2 mln zł.

grafika

W pionie zarządzania aktywami trwałymi, oprócz wynajmu sprzętu i studiów obejmującym usługi produkcyjne dla zewnętrznych podmiotów, przychody zmalały o 33,7 proc. do 36,32 mln zł.

Jeszcze mocniej zmalały wyniki rentowności: zysk EBITDA z 24,48 do 13,28 mln zł, a zysk netto z 9,49 do 1,14 mln zł.

Po wiosennym paraliżu w tym segmencie w trzecim kwartale nastąpiło mocne odbicie w górę. - Wszystkie zaplanowane na ten okres produkcje realizowały swoje działania, a dodatkowo większość wstrzymanych w okresie lockdownu produkcji przystąpiło do wstrzymanych nagrań. Taka sytuacja sprawiła, że zasoby sprzętowe Spółki były wykorzystane w całości, a do niektórych projektów Spółka zmuszona była posiłkować się sprzętem od zewnętrznych podmiotów - opisano w sprawozdaniu ATM Grupy.

grafika

ATM Rozrywka ze stratą, część widzów przeszła do stacji informacyjnych

Pion nadawania telewizyjnego zanotował spadek przychodów o 28,7 proc. do 11,59 mln zł. Na początku ub.r. do ATM Grupy należało jeszcze Echo 24 (sprzedano je firmie Michała Winnickiego), a bez uwzględnienia jego wyników przychody ATM Rozrywki zmalały z 15,91 do 11,59 mln zł, zysk EBITDA - z 3,55 mln zł do 51 tys. zł, a wynik netto - z 1,51 mln zł zysku do 1,56 mln zł straty.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. ATM Rozrywka miała 1,17 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, o 18,2 proc. mniej niż rok wcześniej. - Głównym powodem spadku oglądalności jest wpływ epidemii koronawirusa na przepływ widzów do stacji o profilach informacyjnych - skomentowano w sprawozdaniu ATM Grupy.

grafika

3,1 mln zł zysku z akcji BoomBitu

W segmencie deweloperskim przychody ATM Grupy zmalały z 14,12 do 7,84 mln zł, natomiast wynik EBITDA poszedł w górę z 720 tys. zł straty do 275 tys. zł zysku, a wynik netto - z 676 tys. zł straty do 186 tys. zł zysku.

grafika

ATM Grupa jest głównym akcjonariuszem produkującej gry i aplikacje mobilne spółki BoomBit, ma walory stanowiące 29,81 proc. jej kapitału. W pierwszych trzech kwartałach br. zysk z tych akcji wyniósł 3,08 mln zł, a rok wcześniej - 5,01 mln zł.

BoomBit od wiosny ub.r. jest notowany na warszawskiej giełdzie, jak dotąd nie wypłacił dywidendy. W ub.r. zanotował 49,73 mln zł przychodów sprzedażowych i 9,88 mln zł straty netto, a w trzech kwartałach br. - 106 mln zł wpływów i 10,2 mln zł zysku netto.

W obszarze pozostałej działalności ATM Grupa zanotowała spadek przychodów z 996 do 623 tys. zł i wyniku netto z 1 tys. zł zysku do 172 tys. zł straty.

grafika

W trzech kwartałach br. przychody z produkcji telewizyjnej i filmowej stanowiły 67,2 proc. łącznych wpływów ATM Grupy, wobec 65,4 proc. rok wcześniej. Udział wpływów z zarządzania aktywami zmalał z 18,3 do 17,9 proc., a działalności deweloperskiej - z 7,5 do 5,9 proc., natomiast udział nadawania wzrósł z 8,6 do 8,8 proc.

grafika

Zysk zmalał o ponad połowę

Wydatki ATM Grupy zmniejszyły się znacząco słabiej niż przychody. W trzech kwartałach koszty sprzedanych usług spadły o 25,9 proc. do 112 mln zł, a tylko w zeszłym kwartale - o 31,7 proc. do 37,62 mln zł.

Natomiast koszty ogólnego zarządu zmalały, odpowiednio, z 11,97 do 10,39 mln zł oraz z 3,97 do 3,46 mln zł.

W konsekwencji w trzech kwartałach zysk operacyjny ATM Grupy spadł z 30,18 do 12,67 mln zł, a zysk netto - z 29,23 do 12,88 mln zł, natomiast w minionym kwartale zysk operacyjny zmniejszył się z 14,65 do 6,1 mln zł, a zysk netto - z 11,61 do 5,23 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?