Avioninteriors pokazuje przyszłość latania po koronawirusie. Fotele w odwrotnej pozycji

Włoska firma Avioninteriors zaprezentowała projekt o nazwie Janus, który ma odpowiadać na nowe standardy bezpieczeństwa podróży lotniczych w związku z pandemią koronawirusa. Koncepcja polega na otoczeniu każdego ze stanowisk pasażera specjalną osłoną, a także ustawienie foteli w odwrotnej pozycji względem siebie. Autorzy projektu przewidują, że taka ochrona zabezpieczy podróżujących przed wzajemnym zakażeniem koronawirusem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Lotnictwo pasażerskie to jedna z branż najboleśniej dotkniętych szerzącą się pandemią koronawirusa. Większość lotów lokalnych i międzynarodowych została zawieszona, samoloty czekają na parkingach, a linie lotnicze z dnia na dzień liczą coraz poważniejsze straty.

Projekt Janus

Jedną z przyczyn zamrożenia ruchu lotniczego są opinie ekspertów i potwierdzone badania, zgodnie z którymi ciasne wnętrza samolotów wypełnione pasażerami to idealne miejsca do przenoszenia koronawirusa pomiędzy ludźmi i ich wzajemnego zakażania.

Teraz z nietypową koncepcją mającą w przyszłości zaradzić takim problemom wystąpiła włoska firma Avioninteriors zajmująca się na co dzień aranżacją wnętrz samolotów pasażerskich.

Avioninteriors opracowała projekt o nazwie Janus który ma chronić pasażerów przed zakażeniem koronawirusem w trakcie wspólnej podróży.

grafika

Janus to koncepcja przewidująca montowanie wokół każdego z foteli podróżnych specjalnych osłon które izolują jednego pasażera od drugiego. Wysokość osłon ma w założeniach gwarantować że podróżny zdrowy nie zarazi się koronawirusem nawet od pasażera który jest jego bezpośrednim sąsiadem.

grafika

Na tym nie kończy się idea projektu Janus. Oprócz wspomnianych osłon przewidziano w nim także, że fotele pasażerów ustawione w jednym rzędzie będą obrócone względem siebie w różnych kierunkach, co według autorów koncepcji dodatkowo ograniczy rozprzestrzenianie się koronawirusa pomiędzy pasażerami samolotu.

Odwrócone fotele pomogą?

Na razie nie wiadomo czy nawet po zakończeniu pandemii koronawirusa we flotach przewoźników pojawią się samoloty wykorzystujące projekt Janus.

grafika

Może się jednak wydawać że idea opracowana przez Avioninteriors w kwestiach bezpieczeństwa ma istotne wady. Zgodnie bowiem z niedawnymi badaniami fińskich naukowców kiedy osoba będąca nosicielem wirusa kaszlnie bez żadnej dodatkowej ochrony na twarzy, to chmura aerozolu zawierająca koronawirusa może się rozprzestrzenić na odległość nawet 8 metrów i zakażać innych niezależnie od tego czy znajdują się oni za jakąkolwiek nieszczelną osłoną.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej