SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Awaria dekoderów UPC Polska. "Błąd w konfiguracji sieci byłego właściciela"

W piątek rano wielu internautów z całej Polski skarżyło się na problemy z telewizją za pośrednictwem dekoderów Horizon. Usterkę po paru godzinach usunięto. - Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play. 

Dekoder Horizon sieci kablowej UPC PolskaDekoder Horizon sieci kablowej UPC Polska

Z komentarzy internautów i zgłoszeń w serwisie DownDetector.pl wynika, że problemy rozpoczęły się około 5 rano i skończyły przed godziną 10. Dekoder w ogóle nie chciał się włączyć, nie uruchamiały się kanały telewizyjne lub EPG. Czasami na ekranie pojawiał się komunikat: „Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z biurem obsługi”.

Krytyka ze strony abonentów

Wielu internautów próbowało zrealizować zalecenie, ale nie przynosiło to skutku. - Godzina walki z kablami, omal nie chciałam wyrzucić dekodera i zwątpiłam w swój telewizor - napisała na facebookowym profilu Warszawa w Pigułce użytkowniczka o nicku Mrówka Popowska.

Klienci UPC Polska narzekali na brak komunikacji ze strony operatora. - I co zabawne nie szło się dodzwonić na infolinię. Bo system zrzucał połączenia na dział techniczny. Nie wiem co się dzieje ostatnio z UPC, ale od połączenia z Playem awarie są częstsze z 10 razy - stwierdził internauta o nicku Alojzy Bombel. - Szkoda, że na infolinii albo byłam zrzucana albo wyłączali telefon. A to już nie awaria sprzętu, a kultura. Brak informacji był tu najbardziej denerwujący, bo nie wiadomo czy tylko u mnie czy globalnie i należy czekać - narzekała Marta.

Krytyczne komentarze pojawiły się też na profilu Play. - Kiedy naprawicie awarie dekodera Horizon? Brak kablówki, w ogóle się nie uruchamia. Warszawa - pytała Marta. Operator odpowiedział, nie zdradzając przyczyny usterki. - Marta, pracujemy by możliwie najszybciej przywrócić prawidłowe działanie usług. Bardzo prosimy o cierpliwość i jednocześnie dziękujemy za wyrozumiałość - napisał Play.

- Error 1001, dekoder Horizon, pytanie jak długo to potrwa ?? - pytała zniecierpliwiona Krzysia. - Krzysia, potwierdzamy, że aktualnie występują utrudnienia w dostępie do usług. Robimy, co w naszej mocy, aby przywrócić ich prawidłowe działanie. Trwają prace diagnostyczno-naprawcze. Bardzo prosimy o cierpliwość i jednocześnie dziękujemy za wyrozumiałość - wyjaśniała firma.

Play zachęca klientów do wymiany dekodera

Przed 10 awarię udało się usunąć. - Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Dekodery Horizon były oferowane przez poprzedniego właściciela UPC Polska, czyli Liberty Global. Od kilku miesięcy abonenci sieci kablowej są zachęcani do migracji do Play. - Od początku września wybrani klienci posiadający usługi UPC otrzymują propozycję przejścia na nowe oferty Play na warunkach promocyjnych. Nie jest to wyłącznie wymiana urządzeń na bardziej nowoczesne, czyli Play Box Net oraz Play Box TV, a propozycja zmiany usług na rozwiązania Play. Wyrażenie zgody na naszą propozycję jest całkowicie dobrowolne, klienci nadal mogą korzystać ze swoich usług na dotychczasowych niezmienionych warunkach – informowało  Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play. Migracja wiąże się jednak z wizytą instalatora, która kosztuje 50 zł i koniecznością wybrania trochę szybszego i nieco droższego pakietu internetowego.

Atutem Play Box TV jest system operacyjny Android TV, który pozwala na korzystanie z ponad 10 tys. aplikacji. Są wśród nich YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, Polsat Box Go, Viaplay, TVP VOD, Canal+ online. Urządzenie obsługuje formaty: Dolby Vision, HDR10+, HDR10, HLG. Może służyć do odbioru treści IPTV, cyfrowej telewizji kablowej (DVB-C) i naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T, DVB-T2/HEVC).

Skargi na fuzję Play i UPC Polska

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. Klienci dostali wiadomości e-mail o zmianie właściciela. Poinformowano ich, że w związku z tym nie mogą bezkarnie rozwiązać umowy przed okresem zobowiązania.

Nie wszyscy klienci są zadowoleni z fuzji. - Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC - tłumaczył Wirtualnemedia.pl Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wielu internautów narzeka na powtarzające się problemy z internetem po fuzji. Chodzi o chwilowe przerwy w dostępie do sieci, które utrudniają korzystanie z serwisów streamingowych czy stron internetowych. - Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami - wyjaśniał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl operator.

W maju pakiety telewizyjne UPC Polska zastąpiono ofertą Play. W starej ofercie było 189 stacji, a w nowej 157. Wprowadzono też możliwość wymiany punktów na dostęp do serwisów streamingowych lub poszczególnych stacji. Było to krytykowane przez część abonentów jako nieczytelne i skomplikowane rozwiązanie. Z czasem dołączono wybrane stacje, których zabrakło w ofercie Play: Eurosport 2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP i TV Republika. Nadal w pakietach brakuje jednak wielu kanałów tematycznych m.in. Telewizji Polskiej. Obecnie w skład pakietu Max od Play wchodzi 165 kanałów.

Dołącz do dyskusji: Awaria dekoderów UPC Polska. "Błąd w konfiguracji sieci byłego właściciela"

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech288
A dekodery Play to dopiero się wieszają... szkoda starego dobrego UPC :(
odpowiedź
User
Dex
UPC w Play to jedno wielkie sh#t
odpowiedź
User
Grzegorz
Dlaczego problem nie występował przykładowo pół roku temu?
odpowiedź