SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bakalland po rebrandingu wraca z reklamą do telewizji

Firma Bakalland przeprowadziła kompleksowy rebranding i zmieniła identyfikację wizualną - po raz pierwszy od 10 lat. Marka wraca z reklamą w nowej kampanii kampanii 360˚ pod hasłem „JESZ, co dobre”.

– Przed nami nowe, mocne otwarcie Bakallandu. Marka po kilku latach przerwy wraca do szerokiej komunikacji marketingowej 360˚ i po raz pierwszy od 2017 roku pojawi się w telewizji. W kampanii prezentujemy ją jako nowoczesną i dynamiczną. Odświeżyliśmy logotyp, zmieniliśmy opakowania, dodając im świeżości i apetyczności. Wyraźnie odmładzamy grupę naszych odbiorców, zamierzamy komunikować się z nimi w oparciu o optymistyczny i pozytywny przekaz. Jest to pierwsza komunikacja dla bakalii w Europie, która nie podkreśla tylko generycznych wartości tego produktu. Skala naszych działań promocyjnych potwierdza ambicje rynkowe Bakallandu, polskiego lidera w bakaliach i batonach musli, a także obrazuje kluczową pozycję marki w strategii rozwoju naszego biznesu – powiedział Marian Owerko, prezes zarządu firmy FoodWell, do której należy marka Bakalland.

Rebranding marki Bakalland ma ją odświeżyć i odmłodzić oraz podkreślić aspekty bakalii i batonów jako naturalnych, ale przede wszystkim smacznych przekąsek. W jego ramach zmieniono opakowania wszystkich należących do marki produktów.

W centralnej części opakowań umieszczono miseczki wypełnione orzechami, suszonymi owocami czy ziarnami, które wskazują na przekąskowy charakter bakalii. Ma to ujednolicić wygląd opakowań. Batony BA! również zyskały nową identyfikację wizualną. Tutaj położono nacisk na atrakcyjną prezentację produktu w celu podkreślenia jego apetyczności. Design batonów został zunifikowany, dzięki czemu opakowania są spójne.

Zastosowano żywszy niż dotychczas kolor: pastelowy żółty i cieniowania zastąpiono wyrazistym odcieniem żółtego, który jest silnym assetem marki. Ma to wyróżniać produkty na półce i jeszcze bardziej wzmacniać widoczność marki. Element ten będzie mocno wykorzystywany w komunikacji marki.

Lifting logotypu miał na celu jego unowocześnienie. Zrezygnowano z ostrych kątów oraz białego outline’u. Zachowano charakterystyczną dla marki kolorystykę oraz większe litery B i D. Za redesign marki Bakalland odpowiadają agencje brandingowe Czteryczwarte oraz HacketHamilton.

Długoterminowe działania

Kampania rusza w najbliższy poniedziałek, 13 marca i zakłada długoterminowe działania oparte o platformę komunikacyjną pod hasłem „JESZ, co dobre”. Bazując na słowie „JESZ” Bakalland będzie podpowiadać odbiorcom, że jego produkty świetnie odpowiadają na różne okazje konsumpcji w codziennych sytuacjach. Ponadto hasło „JESZ, co dobre” nawiązuje do wysokiej jakości produktów Bakalland – lidera rynkowego i marki „Top of mind” w kategorii bakalii.

Od jesieni 2022 r. marka należy do FoodWell – marki korporacyjnej, powstałej z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods.

– „JESZ, co dobre” to długofalowa platforma dla marki – nasza BIG IDEA, która w nowoczesny sposób komunikuje połączenie życiowych aktywności i naturalnych momentów konsumpcji z naszymi produktami. To duża zmiana w pozycjonowaniu marki, która pozwala targetować przekaz do grupy młodszych klientów i prezentować ofertę Bakallandu jako grupę różnorodnych, wysokojakościowych produktów, których spożywanie wiąże się z przyjemnością i pasuje do wielu codziennych sytuacji. Chcemy inspirować Polaków do przyjemności, płynącej ze zdrowia i naturalności – tłumaczy Artur Gajewski, CMO w FoodWell.

Strategia marketingowa marki zakłada wykorzystanie do promocji jej charakterystycznych zasobów, co ma przyczynić się do zwiększenia jej penetracji na rynku. W ramach zaplanowanych działań będą emitowane spoty w telewizji w marcu i kwietniu, a także szereg innych działań komunikacyjnych. Mają to być m.in. stałe działania VOD i digital, influencer marketing, obecność w formatach outdoorowych, oraz akcje in-store i POS we współpracy z sieciami sklepów.

– W samej komunikacji robimy małą rewolucję – tak bliski mi „disruption”. Stawiamy na konsekwentne budowanie spójnego wizerunku oraz optymalne wykorzystanie omnichanel marketingu. Po tak długiej przerwie nie mogło zabraknąć nas w TV, dodatkowe działania DOOH oraz ambientowe utrwalą nowy przekaz marki– Bakalland już w kwietniu będzie obecny na najbardziej rozpoznawalnym muralu w Warszawie – przy stacji Metro Politechnika. Duży nacisk będzie także położony na wykorzystanie SoMe i influencer marketingu – dodaje Artur Gajewski.

Za ideę kreatywną odpowiada agencja Przestrzeń, za kreacje i realizacje GPD Agency, planowaniem i zakupem mediów zajął się Starcom.

 

 

Dołącz do dyskusji: Bakalland po rebrandingu wraca z reklamą do telewizji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmmm
fajne, przemyślane
odpowiedź
User
Tajny Agent Skupu Żywca
Te nowe opakowania wyglądają jak saszetki Pedgree ze smakołykami dla psów:)
odpowiedź
User
Volvo
Ależ to marny dizajn.
odpowiedź