Bank Millennium miał 87 mln zł straty w III kw. głównie przeznadzwyczajne rezerwy

Bank Millennium zanotował 87 mln zł skonsolidowanej straty netto wzwiązku z nadzwyczajnymi odpisami na należności zagrożone łącznejwysokości 159,5 mln zł, poinformował bank w piątek.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Stworzyliśmy nadzwyczajne rezerwy po przeanalizowaniu portfelakredytowego. Zdecydowaliśmy się na utworzenie rezerw na niektóreprzypadki należności znajdujących się w restrukturyzacji, apowiązanych z opcjami walutowymi" - powiedział dziennikarzomczłonek zarządu Banku Millennium Fernando Bicho.

Dodał, że 70% nadzwyczajnych rezerw stanowią te, związane zderywatami walutowymi.

W konsekwencji łączne rezerwy w III kw. wyniosły 159,5 mln zł, zczego 113,4 mln zł przypada na kredyty korporacyjne (108,4 mln złto rezerwy nadzwyczajne), a 46,1 mln zł na nowoutworzone rezerwy nakredyty klientów detalicznych, głównie gotówkowe.

Przychody banku spadły do 840 mln zł po trzech kwartałach tj. o29,9% r/r. Koszty spadły w tym czasie o 11% do 782,4 mln zł.Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) za III kw. 2009 r. wyniósł 75,5%i był wyższy niż rok wcześniej (61,1%).

Na koniec września portfel depozytów wzrósł o 3,5% w skali roku,ale w III kw. spadł o 7,2% do 30,7 mld zł.

Portfel kredytów detalicznych netto wzrósł o 21% r/r i spadł wujęciu kwartalnym o 4% do 33,7 mld zł na koniec września. Portfelkredytów hipotecznych wzrósł do 22,2 mld zł koniec września tj. o28% r/r, a kredytów gotówkowych do 2,9 mld zł, tj. o 26% w skaliroku. Wartość kredytów dla firm sięgneła 8,7 mld zł i była wyższa o6% rok do roku.

Wskaźnik kredytów z utratą wartości wzrósł do 5,3% na koniecwrześnia. Dla kredytów hipotecznych wyniósł on 0,6%, a najwyższybył dla kredytów dla firm - 16,6%.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu