SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bankowość elektroniczna - mali wolą tradycyjnie

Małe firmy europejskie powoli akceptują bankowość online.

Małe firmy powoli przystosowują się do bankowości internetowej. W ciągu roku z 19 procent do 57 procent wzrósł odsetek firm korzystających z banków internetowych, ale kluczowe transakcje firmy wolą nadal przeprowadzać poprzez zwykłe przelewy bankowe - wynika z ujawnionego w internecie raportu firmy konsultingu finansowego Edgar, Dunn & Co.

Przybywa firm korzystających z bankowości online. Według raportu "Small-Business Research 2005 Study", w tym roku aż 57 proc. ankietowanych przedstawicieli managementu małych firm europejskich zadeklarowało, iż firma korzysta z bankowości internetowej.

Jest to znaczny postęp w stosunku do zeszłego roku, kiedy to w podobnym raporcie firmy analitycznej Forrester Research, na który powołują się autorzy obecnego raportu, odsetek małych firm korzystających z bankowości online wyniósł 19 proc.

Według "Small-Business Research 2005 Study" małe firmy korzystają z nowych możliwości bardzo ostrożnie - chcą, aby ich klienci, partnerzy i dostawcy dokonywali płatności online, natomiast przy własnych rozliczeniach wolą dokonywać tradycyjnych przelewów bankowych.

Według autorów raportu ostrożność ta jest wywoływana często przez media nagłaśniające przypadek każdego oszustwa bankowego bądź kartowego, dokonanego przez internet. Tworzy to wrażenie, iż bankowość online "nie jest bezpieczna".

Zdaniem analityków z Edgar, Dunn & Co., stopniowa poprawa stanu bezpieczeństwa transakcji w internecie i bankowości online powinna przyczynić się do rozpowszechnienia rozliczania transakcji małych firm poprzez banki internetowe już około 2008 roku.

Dołącz do dyskusji: Bankowość elektroniczna - mali wolą tradycyjnie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl