SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bartosz Dobrzyński: Internet LTE i oferta abonamentowa napędzają rynek komórek

Rynek telefonii komórkowej w Polsce dynamicznie się rozwija, głównie dzięki usłudze LTE, czyli szybkiego internetu mobilnego, oraz ofercie abonamentowej. Klienci odchodzą od usług prepaidowych, bo coraz częściej w abonamencie mogą liczyć na nielimitowane rozmowy i SMS-y. Na zmianach w trendach korzysta Play, który osiągnął już 21 proc. udziału w rynku.

‒ Rynek usług telefonii komórkowej w Polsce cały czas się rozwija. To jest napędzane przede wszystkim przez 4G LTE, czyli technologię, która daje nam wszystkim w komórkach dostęp do internetu. Widzimy bardzo silny wzrost użycia tej technologii. To nas napawa optymizmem, jeśli chodzi o dalszy wzrost popularności tej usługi i liczby klientów – mówi Bartosz Dobrzyński, dyrektor ds. marketingu w Play i członek zarządu P4.

Właśnie m.in. dzięki docenionej przez klientów ofercie LTE Play zanotował w 2014 r. duże wzrosty i był, jak podkreśla Dobrzyński, najbardziej dynamicznie rozwijającym się operatorem na polskim rynku telekomunikacji mobilnej. W ubiegłym roku spółka pozyskała ponad 1,5 mln nowych klientów. Oznaczało to wzrost o 14 proc. do 12,3 mln osób.

Spółka ma już ponad milion użytkowników internetu LTE, a zasięg tej usługi obejmuje 73 proc. populacji kraju.

Dzięki nowym klientom udział rynkowy sieci wzrósł o 2,4 pkt proc. do 21,3 proc. Ten wzrost przyczynił się także do poprawy wyników finansowych firmy. Przychody wzrosły o 18 proc. do niemal 4,4 mld zł, a skorygowana EBITDA była w 2014 r. większa o 52 proc. niż rok wcześniej i przekroczyła 1 mld zł.

‒ W tym roku szczególnie widoczna jest pewna zmiana. Mniej osób korzysta z usług na kartę, a więcej osób kupuje oferty abonamentowe. To jest związane z tym, że oferty abonamentowe są bardzo przystępne. To są najczęściej oferty nielimitowane, więc klienci wybierają je bez obaw. Myślę, że jest to pozytywny sygnał, bo pozwala nam stabilnie dostarczać usługi o jak najlepszej jakości – dodaje Dobrzyński.

Udział użytkowników abonamentowych w portfelu klientów Play wzrósł w 2014 r. o 2,9 pkt proc. i wyniósł 47,3 proc. To oznacza, że większość klientów nadal wybiera oferty prepaidowe. Dobrzyński przyznaje, że oferty na kartę nie znikają jeszcze z rynku, ale można spodziewać się dalszego zmniejszania ich znaczenia.

Jak ocenia Dobrzyński, najważniejszą ofertą pozostanie w tym roku internet LTE.

‒ Myślę, że cały czas kwestia dostępu do internetu 4G LTE to temat, który będzie najważniejszym dla nas, dla rynku i dla klientów – prognozuje szef marketingu Play. ‒ Spodziewamy się, że 2015 r. będzie dla nas bardzo dobrym rokiem, ale nie podajemy żadnych konkretnych przewidywań dotyczących wzrostu przychodów i wzrostu marży.

Dołącz do dyskusji: Bartosz Dobrzyński: Internet LTE i oferta abonamentowa napędzają rynek komórek

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciek
Ciekawe, że parę lat temu tylko Plus zdecydował się na budowę sieci LTE. Teraz to jest główny poligon konkurencyjny operatorów telefonicznych i internetowych, więc każdy chce mieć jak najlepszą sieć. Ale Plusowi wcześniejsze zaangażowanie służy do tej pory, bo wciąż mają najlepszą sieć.
odpowiedź
User
Johnny
Maciek, to fakt. Nawet zgarnęli teraz nagrodę za LTE jako najlepszego mobilnego internetu na rynku. Większość obszaru kraju jest w zasięgu Plusa, mają najlepszy LTE, są bardzo konkurencyjni.
odpowiedź