Bauer zamknął kolejny miesięcznik komputerowy

Sierpniowy numer miesięcznika komputerowego "Next" był ostatnim,który trafił na rynek. Wydawnictwo Bauer zdecydowało się nazawieszenie wydawania tytułu z przyczyn ekonomicznych - spadałajego sprzedaż i malały wpływy reklamowe. Wcześniej podobny losspotkał poświęcony grom magazyn "Click!".

pp
pp
Udostępnij artykuł:

"Next. Magazyn Komputerowy" był pismemprzeznaczonym dla profesjonalistów IT, zaawansowanych użytkownikówkomputerów i dla osób interesujących się technikami komputerowymi.Zadebiutował na rynku w październiku 2007 roku. Z danych ZKDPwynika, że pierwsze trzy wydania miesięcznika sprzedały się wilości 101 803 egz. Jednak w ubiegłym roku sprzedaż ogółem magazynuspadła do 56 503 egz., a w okresie od stycznia do maja br. wynosiłajuż tylko 37 229 egz.

- Tytuł miał swój kilkuletni plan biznesowy, który zakładał jegorozwój w dłuższej perspektywie. Taki plan przewidywał między innymiodłożone w czasie uzyskanie rentowności. W ubiegłym roku i jeszczena początku obecnego udawało się trzymać blisko tego planu. Wostatnich miesiącach otoczenie biznesowe zmieniło się na tyle, żemagazyn "Next" stracił zdolność do jego realizacji - wyjaśnia nampowody zawieszenia wydawania pisma Zbigniew Bański,dyrektor wydawniczy tytułów komputerowych w Bauerze.

Redakcja "Next", którą kierował MarekKonderski, liczyła 10 osób. - Wszyscy otrzymaliwypowiedzenia - informuje Bański. Mimo likwidacji magazynu,wydawnictwo nie zamierza zamykać powiązanego z miesięcznikiemportalu internetowego www.nextmag.pl. - Zajego prowadzenie będzie odpowiadać redakcja Interii - tłumaczy namdyrektor wydawniczy.

"Next" to nie pierwszy tytuł komputerowy, który Bauer zamknął wtym roku. W kwietniu br. również z przyczyn ekonomicznych spółkazdecydowała się na likwidację magazynu o grach komputerowych"Click!". Teraz w jej portfolio zostały już tylkodwa miesięczniki komputerowe: poświęcony grom "CD Action" iskupiający się na tematyce poradniczej "PCFormat".

- Oba te magazyny są zdecydowanymi liderami w swoich segmentachi to zarówno pod względem sprzedaży egzemplarzowej jak i przychodówreklamowych. Będą więc oczywiście nadal wydawane - podkreślaZbigniew Bański. Średnia sprzedaż ogółem "CD Action" w okresie odstycznia do maja br. wyniosła 88 938 egz. , zaś "PC Format" - 103603 egz. (dane ZKDP).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu