Bauer zamyka 7 magazynów i 27 wydań specjalnych, pracę traci 27 osób. Co z "CD Action" i "PC Format"?

Wbrew poprzednim zapewnieniom, Wydawnictwo Bauer zdecydowało o zamknięciu w sumie 34 tytułów prasowych. Wypowiedzenie otrzymało 27 pracowników - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. Firma żegna się się też z dziennikarzami "CD Action" i "PC Format", ale nie przesądziła jeszcze o zakończeniu wydawania tych pism.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
Bauer zamyka 7 magazynów i 27 wydań specjalnych, pracę traci 27 osób. Co z "CD Action" i "PC Format"?
fot. materiały prasowe

Jako pierwsi informowaliśmy kilka dni temu, że prezes Wydawnictwa Bauer Tomasz Namysł na wewnętrznym spotkaniu z pracownikami (w formie online) poinformował, że „obecnie trwa przegląd portfolio pism”. Już wtedy niektórzy z nich odebrali to jako równoznaczne z prawdopodobnymi zwolnieniami w niedalekiej przyszłości.

Jeszcze kilka dni temu na łamach portalu Wirtualnemedia.pl Bauer komentował: - Dzisiaj możemy powiedzieć, że nie zamykamy żadnych tytułów, ani nie zwalniamy ludzi. Ale tak mogę powiedzieć dzisiaj. Co będzie w najbliższym czasie - to trudno przewidzieć - komentując sytuację spółki w czasie pandemii koronawirusa.

27 osób traci pracę, w sumie 34 tytuły znikają z rynku

W poniedziałek, jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy pracownikom wrocławskiego oddziału przekazano informacje o zwolnieniach oraz zamknięciu wybranych tytułów. Potwierdził je Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Bauerze.

- Z powodu trudnej sytuacji na rynku wydawniczym, także nasze Wydawnictwo zmuszone było dokonać niezbędnej w takim przypadku przeglądu portfela i postanowiło zamknąć nierentowne teraz i nierokujące na przyszłość  7 tytułów i 27 wydań specjalnych, dwumiesięczników i miesięczników wydawanych przez oddział wrocławski - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations w Bauerze.

Jak wynika z naszych informacji, wypowiedzenie miało otrzymać 27 osób. Zdecydowano o zamknięciu tytułów: „Barwy Życia”, „Historie o Duchach”, „Kalejdoskop Losów”, „Sekrety i Namiętności”, „Śledztwo”, „Szczypta Magii”, „Życie i Nadzieja” oraz wydania specjalne czasopism: "Świat Wiedzy", "Z Życia Wzięte", "Sukcesy i Porażki", "Chwila dla Ciebie", "100 Rad" i innych mniejszych (na przykład "Śledztwo").

- Pożegnaliśmy się dzisiaj z 27 osobami, które otrzymały nie tylko należne im z powodu likwidacji stanowiska odprawy, ale także specjalny, przygotowany wspólnie z firmą Bigram pakiet wspierająco- pomocowy, która zapewni pracownikom indywidualne, dopasowane do ich potrzeb, programy wsparcia - zapewnia Wydawnictwo w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl.

Nie wiadomo, co z "CD-Action" i "PC Format"

Pracownicy "CD-Action" również mieli otrzymać wypowiedzenia. Jednak najbliższy numer ma pojawić się w kioskach bez zmian 5 maja br. Dziennikarze tego tytułu zaznaczają, że "nie wiedzą, co z przyszłością CD-Action".

- Wiele wskazuje, że przed nami zupełnie nowy rozdział. Co przyniesie, tego nie wie nikt. Z naszej strony chcemy podziękować za wszystkie lata, które z nami spędziliście. Jesteście najlepsi! PS Potrzebujemy teraz dużo ciepełka od Was. Jesteście dla nas jak rodzina - napisali w serwisie cdaction.pl.

Wydawnictwo Bauer przekazało nam natomiast, że na razie zarówno "CD-Action", jak i "PC Format" będą się ukazywać. - Dziennikarze mają okres wymówienia, podczas którego pracować będą nad kolejnymi wydaniami. Decyzja o dalszych losach tych tytułów zostanie podjęta w dalszych miesiącach - podkreśla Bauer.

Bauer Media to międzynarodowy koncern wydawniczy z siedzibą w Niemczech, który jest właścicielem ponad 600 czasopism, 400 portali i ponad 100 stacji radiowych i telewizyjnych. 85 proc. akcji należy Yvonne Bauer. W Polsce to wydawca m.in. takich tytułów jak: „Tele Tydzień”, „100 rad”, „Pani Domu”, „Chwila dla Ciebie”, „Dobry tydzień”, „Relaks”, „Rewia”, „Świat & ludzie”, „Motor twoje imperium”, „Świat seriali”, „Kurier TV”, „To & Owo”, „TV 14”.

Obniżki i zwolnienia w prasie, internecie i radiu

Pod koniec zeszłego tygodnia Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób, m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorów oraz parę osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Ponadto w firmie planowane jest obniżenie wynagrodzeń pozostałych pracowników.

Wydawnictwo Bauer w tym tygodniu zdecydowało o obniżce pensji dla współpracowników "Chwili dla Ciebie". Prezes firmy Tomasz Namysł w zeszłym tygodniu zapewnił pracowników, że nie są planowane żadne zwolnienia.

Spółki ZPR Media (zajmuje się produkcją tv) i Time (wydawca „Super Expressu” i broker reklamy radiowej) porozumiały się z pracownikami co do obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy o maksymalnie 20 proc. przez pół roku. Firmy chcą skorzystać ze wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Ich kierownictwa będą natomiast zarabiać o 20-40 proc. mniej do końca br.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pogorszenie-stanu-polskiej-gospodarki-przez-koronawirusa-raport,7170718474421889a ##

Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż