BBC najważniejszym źródłem krajowych i lokalnych informacji dla połowy Brytyjczyków

Dla 50 proc. mieszkańców Wysp Brytyjskich stacja BBC jest podstawowym dostawcą codziennych informacji, a radio pozostaje lepszym źródłem newsów niż drukowane gazety - wynika z danych opublikowanych przez Ofcom.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Ofcom, brytyjski regulator rynku medialnego opublikował doroczny raport dotyczący kondycji tamtejszych mediów. Wśród badanych Brytyjczyków 48 proc. wskazało na stację BBC One jako ulubione źródło informacji na temat bieżących wydarzeń. Oznacza to spadek w porównaniu z rokiem 2014, gdy BBC One wymieniło 53 proc. respondentów. Wśród platform internetowych serwujących codzienne newsy na pierwszym miejscu znalazł się serwis BBC News z liczbą ponad 15 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

grafika

Jeśli chodzi o lokalne informacje, to na tym polu BBC również wykazuje przewagę nad innymi mediami. Okazuje się, że 33 proc. Brytyjczyków darzy największym zaufaniem lokalne newsy przekazywane przez BBC, na kolejnym miejscu z odsetkiem 21 respondentów znalazły się lokalne gazety.

grafika

Użytkownicy w Wielkiej Brytanii wiedzę na temat najnowszych informacji czerpią przede wszystkim z telewizji (67 proc.), na drugim miejscu znalazł się internet (41 proc.), na trzecim zaś radio (32 proc.). Okazało się ono bardziej przekonujące dla Brytyjczyków od drukowanych gazet, które jako źródło newsów wskazało 31 proc. respondentów Ofcomu.

grafika

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK