SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BBDO Warszawa ze wzrostem wpływów i 7,6 mln zł zysku

Przychody sprzedażowej agencji reklamowej BBDO Warszawa w ub.r. zwiększyły się o 3,6 proc. do 36,09 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 8,26 do 7,6 mln zł. 76 proc. wpływów firmy pochodzi od jej pięciu największych klientów.

Igor Kaleński, prezes BBDO WarszawaArticle

Wpływy BBDO Warszawa z usług reklamowych zwiększyły się rok do roku z 34,38 do 35,67 mln zł, a z usług doradczych i księgowych zmalały z 444,3 do 421,9 tys. zł. Przychody krajowe zmalały z 20,42 do 15,91 mln zł, a te z zagranicy poszły w górę z 14,4 do 20,18 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja jako swoich klientów wymieniła firmy i marki Pepsi, Mars, SCJ, HP, Frito-Lay (to producent m.in. chipsów Lay’s), Getin Noble Bank, Mercedes i SCA.

Dodała, że w ub.r. przychody od pięciu największych klientów stanowiły 76 proc. jej łącznych wpływów. - Strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynęłaby niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Spółki - zaznaczono.

BBDO Warszawa ma 100 proc. udziałów spółki Energy BBDO oraz po 84 proc. udziałów domów mediowych Media Direction i PHD Media Direction. Sama agencja należy natomiast do koncernu marketingowego Omnicom Group.

W ub.r. przychody BBDO Warszawa od spółek zależnych wyniosły 2,57 mln zł, wobec 3,59 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 1,29 mln zł od brytyjskiego BBDO EMEA, 669,5 tys. zł od Energy BBDO oraz po 203,2 tys. zł od Media Direction i PHD Media Direction.

55 pracowników, mniej na usługi obce, więcej na pensje

Koszty operacyjne BBDO Warszawa w ub.r. wyniosły 33,36 mln zł, minimalnie więcej niż w 2018 roku. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 24,42 do 23,67 mln zł, a na amortyzację - z 275,6 do 237,3 tys. zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 6,9 do 7,25 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,19 do 1,47 mln zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 55 osób na etacie, wobec 49 rok wcześniej. We wrześniu ub.r. dyrektor zarządzającą BBDO Warszawa została Katarzyna Włodarczyk, a prezesem agencji od ponad czterech lat jest Igor Kaleński.

Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się ze 168,8 do 221,7 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 337 do 431 tys. zł.

Wydatki na zakupy w ramach Omnicom Group w ub.r. wyniosły 1,67 mln zł, z czego 611,4 tys. zł od DDB Warszawa, a 450,7 tys. zł od BBDO EMEA.

Mniejsze dywidendy obniżyły zysk

Zysk sprzedażowy BBDO Warszawa poszedł w górę z 1,46 do 2,73 mln zł, a zysk operacyjny - z 1,51 do 2,77 mln zł.

Natomiast pozostałe wskaźniki zyskowności zmalały, głównie wskutek spadku wpływów z dywidend z 7,13 do 5,5 mln zł. Zysk brutto zmniejszył się z 8,58 do 8,14 mln zł, a przy wzroście wydatków na podatek dochodowy z 317,3 do 545,3 tys. zł zysk netto zmalał z 8,26 do 7,6 mln zł.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów BBDO Warszawa ma spółka BBDO EMEA. Pod koniec września na walnym zebraniu zdecydowała, że z zeszłorocznego zysku netto agencji 3,5 mln zł zostanie wypłacone w dywidendzie, a 4,1 mln zł zasili kapitał zapasowy.

Wiosną br. w związku z epidemią agencja wprowadziła rotacyjny, częściowo zdalny tryb pracy. Ponadto ograniczyła zobowiązania inwestycyjne na najbliższy rok oraz, jak określiła w sprawozdaniu, dostosowała skalę swojej działalności w odpowiedzi na ewentualny przejściowy spadek popytu na oferowane usługi.

- Na podstawie publicznie dostępnych informacji, biorąc pod uwagę główne wskaźniki charakteryzujące obecną sytuację finansową Spółki oraz zainicjowane przez kierownictwo działania, nie przewidujemy w średnim i długim okresie bezpośredniego istotnie negatywnego wpływu epidemii COVID-19 na działalność, sytuację finansową i wyniki operacyjne Spółki - stwierdzono w raporcie.

- Kierownictwo Spółki nie może jednak wykluczyć, że przedłużający się okres ograniczeń w działalności gospodarczej, rozszerzanie się i przedłużanie dotkliwych dla gospodarki Polski i gospodarek krajów w których prowadzą działalność Klienci Spółki działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa, będą miały w średnimi długim terminie negatywny wpływ na sytuację finansową i wyniki operacyjne Spółki - dodano.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BBDO Warszawa ze wzrostem wpływów i 7,6 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl