SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Belfer” hitem Canal+. Serial gromadzi 340 tys. widzów (analiza minuta po minucie)

Premierowe odcinki „Belfra” na antenie Canal+ ogląda średnio 255 tys. widzów. Powtórki produkcji pokazywane z godzinnym opóźnieniem w Canal+ 1 śledzi dodatkowo 86 tys. osób. Canal+ w czasie emisji serialu jest najchętniej oglądaną stacją wśród abonentów nc+.

Maciej Stuhr, fot. Canal+ Article

„Belfer” to najnowszy serial Canal+. Produkcja opowiada o małym miasteczku, w którym odnaleziona zostaje martwa uczennica. W tym samym czasie w szkole pracę rozpoczyna tajemniczy Paweł Zawadzki (w tej roli Maciej Stuhr).

W obsadzie kryminalnej produkcji znaleźli się także Magdalena Cielecka, Piotr Głowacki, Krzysztof Pieczyński, Paweł Królikowski, Łukasz Simlat oraz Józef Pawłowski.

Za reżyserię odpowiada Łukasz Palkowski, a scenariusz napisali Jakub Żulczyk i dramatopisarka Monika Powalisz.

Serial zebrał bardzo pozytywne recenzje. M.in. pochwalić się on może bardzo wysoką jakością, zachwyca oryginalną historią, klimatem i grą aktorską oraz bardzo realistycznie pokazuje polską prowincję i młodzież.

Rekordowa oglądalność „Belfra”
Premierowe odcinki „Belfra” na antenie Canal+ oglądać można w niedziele o godz. 21.30, począwszy od 2 października 2016 roku (w dniu premiery od razu po zakończeniu pierwszego odcinka pokazany został drugi). Do 23 października br. średnia oglądalność serialu wyniosła 255 tys. widzów, co przełożyło się na 1,80 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 2,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nc+.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził drugi odcinek produkcji (emisja 2 października br. o 22.20). Przed telewizorami zgromadził on 278 tys. oglądających, a jego udziały wyniosły odpowiednio 2,74 proc. i 3,13 proc.

Premierowe odcinki "Belfra" w Canal+

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

RCH

AMR

SHR %

RCH

02-10-2016

21:30:09

22:22:11

269 382

1,84%

468 699

152 051

2,31%

277 670

02-10-2016

22:22:12

23:15:32

277 793

2,74%

435 310

147 751

3,13%

252 044

09-10-2016

21:30:16

22:18:46

249 190

1,60%

380 861

187 569

2,75%

284 137

16-10-2016

21:30:46

22:18:01

220 359

1,43%

355 785

143 349

2,12%

229 418

23-10-2016

21:30:52

22:22:18

255 105

1,63%

380 989

138 285

2,01%

182 433

Średnio:

255 201

1,80%

405 791

153 801

2,46%

245 140

Pokazywane z godzinnym opóźnieniem powtórkowe odcinki „Belfra” w Canal+ 1 śledzi średnio 86 tys. osób, a topowa emisja zgromadziła 102 tys. oglądających (23 października). Co ciekawe, aż 66 tys. widzów śledziło na antenie tego kanału powtórkę pierwszego odcinka, która niemal w całości konkurowała z premierą 2 odcinka w Canal+.

Serial na obu antenach śledzi 341 tys. osób.

Powtórkowe odcinki "Belfra" w Canal+ 1

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

AMR

02-10-2016

22:30:09

66 373

02-10-2016

23:22:18

99 944

09-10-2016

22:30:16

65 216

16-10-2016

22:30:46

94 911

23-10-2016

22:30:52

102 353

Średnio:

85 893

Wśród samych abonentów nc+ widownia premierowych odcinków serialu wynosi 187 tys. oglądających (207 tys. rekordowego odcinka z 23 października br.). Stanowi to 73,37 proc. wszystkich widzów - pozostałe osoby to klienci pozostałych platform satelitarnych i kablówek. Warto dodać, że w dniu premiery „Belfra” Canal+ został odkodowany dla wszystkich abonentów platform satelitarnych i kablówek.

Oglądalność premier "Belfra" wśród abonentów nc+

Wirtualnemedia.pl

4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

RCH

02-10-2016

21:30:09

22:22:11

192 608

9,15%

313 630

02-10-2016

22:22:12

23:15:32

196 160

12,95%

317 449

09-10-2016

21:30:16

22:18:46

184 219

8,40%

310 365

16-10-2016

21:30:46

22:18:01

156 201

7,38%

260 295

23-10-2016

21:30:52

22:22:18

206 986

9,44%

314 483

Średnio:

187 235

9,46%

303 244

Analizując średnie minutowe dane oglądalności „Belfra” wśród abonentów nc+ dla odcinków z godz. 21.30 wynika, że w pierwszej minucie serialu (22.00.00-22.00.59) Canal+ śledzi 116 tys. widzów. Oglądalność serialu stopniowo rośnie i pomiędzy 22.14, a 22.15 (czyli pod koniec emisji każdego odcinka „Belfra”) osiąga szczyt - wynoszący 221 tys. osób.
W pierwszych minutach emisji „Belfra” Canal+ pod względem widowni wśród wszystkich osób korzystających z oferty nc+ zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Lepsze wyniki oglądalności mają tylko TVP1, Polsat i TVN.

Po 21.38 Polsat rozpoczyna emisję bloku reklamowego pomiędzy kolejnymi częściami programu kabaretowego i widownia tej stacji maleje. Tym samym stacja premium przegrywa już tylko z Jedynką i minimalnie z TVN. TVP1 pokazuje w tym czasie popularny reality-show „Rolnik szuka żony”, który kończy się tuż przed końcem każdego odcinka „Belfra”. Z kolei TVN pokazuje wówczas serial „Na noże”. Pomiędzy 22.15, a 22.16 Canal+ z widownią na poziomie 217 tys. widzów liderem rynku telewizyjnego w nc+.

Ciekawie przedstawia się również wykres średniej minutowej widowni TVP1, TVP2, Polsatu, TVN i Canal+ wśród abonentów nc+ w niedzielę, 2 października br., pomiędzy 21.30, a 23.30 (czyli w dniu premiery dwóch pierwszych odcinków „Belfra”).

Tendencje widowni dotyczące emisji pierwszego odcinka serialu mniej więcej są podobne do uśrednionych wyników ze wszystkich emisji z 21.30, choć w tym ujęciu Canal+ liderem rynku telewizyjnego był nie przez jedną, a przez ostatnie 10 minut.

Podczas pierwszych minut trwania drugiego odcinka stacja premium zajmowała drugie miejsce tuż za TVN, ale potem wyszła na prowadzenie - po kolejnych paru minutach już do końca emisji tego odcinka przewaga Canal+ nad TVN-em oscylowała wokół 100 tys. widzów (pierwszą stację śledziło około 200 tys. osób, a tę drugą - około 100 tys.)

Średni udział polskiej wersji Canal+ w I półroczu br. wyniósł 0,22 proc., a Canal+ 1 - 0,05 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Belfer” hitem Canal+. Serial gromadzi 340 tys. widzów (analiza minuta po minucie)

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wic
Taka sama oglądalność polskich serialu sezonu w mainstreamowej 2-ce i niszowym, płatnym Canal +? To znskomita wiadomość dla kolejnych autorów dobrych seriali - warto startować do C+!
29 10
odpowiedź
User
widz
wytrzymałem do początku 4 odcinka, straszna nuda...
18 36
odpowiedź
User
cozix
Ja się tak zastanawiam bo się nie znam na tym ale... Jeśli kanał typu TVN, Polsat wyprodukuje sobie serial który jest popularny no to zarobi sobie na reklamach. Im więcej widzów tym drożej sobie zażyczą za reklamy. A jakie uzasadnienie ma robienie takich serialów na takim kanale jak Canal + skoro nie nie zwróci kasa z reklam nawet jeśli oglądalność jest bardzo dobra. Jeszcze zrozumiem rozumiem np HBO który wyprodukuje sobie w Stanach jakiś tam serial i później za ciężką kase emisje wykupują telewizje na całym świecie.
9 15
odpowiedź
User
Andrzej
wytrzymałem do początku 4 odcinka, straszna nuda...


Nie tylko nuda, ale także naciąganie, infantylność, naiwność, pseudo-profosjonalność.... Można by wymieniać. Miałem nadzieję na inteligentny, profesjonalny, rzeczowy, przekonywujący i trzymający w napięciu z doskonałą fabuła - serial. Cóż, jedynie "Artyści" w ostatnim czasie spełnili moje oczekiwania (i "Pitbul" przed laty). Choć oczywiście de gustibus non est disputandum
14 26
odpowiedź
User
nn
"Podczas pierwszych minut trwania drugiego odcinka stacja premium zajmowała drugie miejsce tuż za TVN, ale potem wyszła na prowadzenie"

CHYBA tuż za TVP1 (rolnik), a nie TVN - chyba, że monitor mi kolory przekłamuje
10 9
odpowiedź