SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

Dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 0 800 800 008, konsumencimogą otrzymać poradę prawną. Od czasu powstania infolinii wlistopadzie 2006 r. przeprowadzono ponad 25 tys. rozmów.

Poinformowało w środę Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Jak wynika z danych stowarzyszenia, większość porad (50 proc.)dotyczyła sprzedaży konsumenckiej. Zdecydowanie rzadziej (w ok. 5proc. rozmów) konsumenci wskazywali na problemy z telekomunikacją.4 proc. osób pytało o problemy związane z umowami o dzieło.Konsumenci pytali też o sprawy związane z umowami zawieranymi naodległość, kredytami i pożyczkami oraz umowami zlecenia.

W 73 proc. przypadków osoby dzwoniące pod numer infoliniiotrzymały od konsultantów poradę prawną. W 17 proc. przypadkówosoby te zostały poinformowane o możliwości skorzystania z pomocywyspecjalizowanej instytucji. Najczęściej konieczna była w tychprzypadkach analiza dokumentów.

Od czasu powstania infolinii 7 listopada 2007 r. do końca maja2007 r. przeprowadzono łącznie ponad 25 tys. rozmów. Oznacza to 180rozmów dziennie i 3,6 tys. rozmów miesięcznie.

Konsultanci udzielają porad prawnych w dni powszednie międzygodz. 9 a 17. Infolinia Konsumencka przeznaczona jest wyłącznie dlakonsumentów, a więc osób fizycznych dokonujących czynności prawnejniezwiązanej z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.

Dołącz do dyskusji: Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl