Biedronka bez chipsów Lay's. „Negocjacje trwają”

Od kilku tygodni w sklepach Biedronki brakuje chipsów marki Lay's, problem pojawia się też z zakupem napojów produkowanych przez firmę Pepso. To kolejny raz, gdy firmy nie mogą dojść do porozumienia na temat warunków handlowych. - Negocjacje trwają - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu Biedronki.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Biedronka bez chipsów Lay's. „Negocjacje trwają”

Chipsów należącej do PepsiCo marki Lay’s zaczęło brakować sklepach sieci Biedronka w grudniu 2021 roku. W styczniu ub.r. sieć podała, że nie ma ich w ofercie. Na sklepowe półki trafiły znów po koniec 2022 r. Potem ponownie z nich zniknęły.

PepsciCo poza Lay's jest też producentem napojów Pepsi, 7UP, Mirinda, Mountain Dew czy Lipton Ice Tea. Brak porozumienia sprawia, że je również trudno kupić w sklepach Biedronka.

W uzgodnieniu nowych warunków handlowych nie pomaga wysoka inflacja, która w maju br. według danych GUS wyniosła 13 proc. Producenci, których koszty rosną, muszą przedstawiać sklepom wyższe ceny za swoje produkty. Tymczasem sieci dyskontów chcą mieć zysk i jednocześnie sprzedawać produkty klientom jak najtaniej. Biedronka właśnie poinformowała o obniżce cen ponad 60 produktów.  

- Przy wysokiej inflacji wyzwania na każdym polu są większe niż były wcześniej - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Stolecki, pytany o rozmowy z dostawcami. - Patrząc z perspektywy każdego przedsiębiorstwa większe są wyzwania kosztowe. To na pewno trudniejsze okoliczności niż były wcześniej – dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-spozywcza-a-kryzys-inflacyjny,7169655709738625a ##

Obecnie w sklepach Biedronki kupić można chipsy innych marek niż Lay's jak Chrunchips czy Pringles, nie mówiąc już o Top Chips, czyli marce własnej sieci.

Rekordowe zyski

Sieć Biedronka ma ponad 3,4 tys. sklepów.  Przychody Biedronki w IV kwartale ub.r. wzrosły 24,1 proc. rdr do 4,856 mld euro, a w całym 2022 roku - o 20,9 proc. do 17,582 mld zł. Sprzedaż LFL wzrosła w 2022 roku o 20,6 proc.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu