Bloger punktuje reklamę Biedronki z najtańszym koszykiem. "Niektóre z cen są sporo wyższe"

Bloger PanParagon przeanalizował paragon sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), który firma pokazuje w swojej najnowszej kampanii. Dyskonter twierdzi na, że w porównaniu z koszykiem zakupowym w Lidl, Auchan i Dino jego koszyk zakupowy jest najtańszy. Bloger w swoim materiale zauważa z kolei, że ceny niektórych produktów są dużo wyższe niż w reklamie i sugeruje, że zostały obniżone jedynie na potrzeby reklamy. - Udowadniamy, że Biedronka ma najtańszy koszyk zakupów, po które regularnie sięgają polskie rodziny - twierdzi biuro prasowe sieci.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Bloger punktuje reklamę Biedronki z najtańszym koszykiem. "Niektóre z cen są sporo wyższe"
fot. materiały prasowe Biedronki

W pierwszej odsłonie kampanii porównano paragony z zakupów zrobionych 2 sierpnia br., w drugiej odsłonie akcji - z 8 sierpnia. Na potrzeby kampanii przedstawiciele Biedronki zrobili zakupy w kilku konkurencyjnych sklepach, aby porównać ceny w sposób najbardziej obiektywny, czyli na podstawie paragonów. W Auchan, Dino, Lidlu i Biedronce wrzucili do koszyka 20 dokładnie takich samych produktów – oferowanych przez wszystkie sieci, tej samej, konkretnej marki i w takim samym opakowaniu pod względem gramatury. Wszystkie zakupy zrealizowano bez użycia kart lojalnościowych danych sieci.

Zarówno w pierwszej odsłonie kampanii, jak i drugiej  Biedronka pokazała, że zakupy robione w jej sklepach są wśród tych 4 sklepów najtańsze.

grafika

"Nie obniżyliście cen specjalnie do raportu?"

Akcji postanowił przyjrzeć się bliżej bloger - PanParagon. Analizie poddał ceny produktów z paragonu zakupów zrobionych 2 sierpnia br. Już na wstępie swojej relacji z tego "dochodzenia" zaznaczył, że "Polacy są oburzeni kampanią Biedronki z koszykiem zakupowym"'. Po czym dodał: "Trwa wyścig dyskontów kto ma najtańszy koszyk zakupowy, ale w tej grze trzeba grać fair" - zaznaczył.

PanParagon pokazał paragon z reklamy Biedronki podkreślając: "ale coś jest z nim nie tak". I dalej zaznacza, że ceny niektórych produktów zostały obniżone dokładnie w dzień raportu (przyp. red: 2 sierpnia). Tłumaczy, że sprawdził średnie ceny dokładnie tych samych produktów co na paragonie Biedronki z ostatnich 5 tygodni: "Niektóre z nich były sporo wyższe" - zauważa PanParagon.

Dodaje, że sam koszyk zakupowy został dobrany tak, by było jak najtaniej. "Dlaczego nie ma takich podstawowych produktów, jak mleko, mąka, olej, cukier? " - zastanawia się i pyta retorycznie bloger.

Wskazuje również, że w gazetkach promocyjnych Biedronki nie było żadnych promocji na produkty z koszyka w okresie zahaczającym o 2 sierpnia. " Daliście takie super rabaty, a zapomnieliście ich opublikować w gazetkach?" - pyta PanParagon.

I na koniec podsumowuje: "Hej Biedronka, chyba nie obniżyliście cen specjalnie do raportu?".

Biedronka: mamy najtańszy koszyk zakupowy

O komentarz do uwag blogera poprosiliśmy Biedronkę.

- Sieć Biedronka robi wszystko, żeby zapewniać naszym klientom kompleksową informację oraz stałe, codziennie niskie ceny wszystkich produktów. W ramach swojego koszyka porównaliśmy dokładnie te same produkty, w tych samych gramaturach, w różnych sieciach handlowych. To istotne, ponieważ na rynku są różnego rodzaju koszyki cenowe, o różnych metodologiach i poziomie rzetelności zbierania danych. Tym samych czarno na białym porównując paragony udowadniamy, że Biedronka ma najtańszy koszyk produktów, po które regularnie sięgają polskie rodziny - odpowiedziało nam biuro prasowe sieci.

Poprosiliśmy też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o odniesienie się do wspomnianych reklam Biedronki oraz informacje o liczbie potencjalnych skarg złożonych w ostatnim czasie na najnowszą kampanię tej sieci handlowej. Do czasu opublikowania tego materiału nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Podobnie - stanowiska swojego nie przedstawiła w tym temacie żadna z poproszonych przez nas sieci handlowych (Auchan, Dino, Lidl).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski