SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi, Dbam o Zdrowie liderem wśród aptek

Polacy najchętniej robią zakupy spożywcze w Biedronce i Lidlu. Szukając kosmetyków najczęściej wybieramy Rossmanna, a wśród aptek największym zaufaniem darzymy sieć Dbam o Zdrowie. Z kolei odzież najczęściej kupujemy w sklepach H&M oraz Reserved - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi, Dbam o Zdrowie liderem wśród aptek

W opinii Polaków najbardziej godną zaufania marką w kategorii "Sklep spożywczy" jest Biedronka. Wybrało ją 34% respondentów biorących udział w badaniu, dzięki czemu otrzymała ona Złote Godło. Nieco rzadziej wskazywane były marki Lidl (10%) oraz Tesco (7%).

Kryształowe Godło powędrowało do marki Lidl, którą Polacy cenią w szczególności za stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta, podczas gdy Biedronka najwyższe noty otrzymała za silny wizerunek.

W kategorii "Drogeria" podwójnym zwycięzcą została marka Rossmann, która zdobyła 66% głosów, dystansując drugą najczęściej wymienianą markę – Natura (11%), a także markę Sephora (4%).

Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i uzyskała - podobnie jak w 2012 roku - zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło.

W przypadku kategorii "Apteka" 18% Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie, która otrzymała bardzo wysokie oceny za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i zdobyła Złote, a także Kryształowe Godło. Poza tym ankietowani pojedynczo wskazywali różne inne marki aptek.

Z kolei w kategorii "Sklep z odzieżą" - tak samo jak rok temu - Złote Godło otrzymała marka H&M, którą wybrało 16% respondentów. Polacy zadeklarowali, że ufają także marce Reserved (7%) oraz C&A (5%).

Marka H&M została wyróżniona wysoką oceną za wizerunek, natomiast marka Reserved otrzymała najwyższe noty za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i zdobyła Kryształowe Godło.

Trzynasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach europejskich (Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 18 314 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła. Zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biedronka i Lidl najbardziej zaufanymi sklepami spożywczymi, Dbam o Zdrowie liderem wśród aptek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl