Biedronka najpopularniejszym sklepem w rozmowach polskich internautów

Pod względem popularności w rozmowach polskich internautów niekwestionowanym liderem w kategorii sieci handlowych jest Biedronka - wynika z analizy SentiOne za 2022 rok. Dalsze miejsca zajęły Lidl, Żabka, Kaufland i Auchan.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Biedronka najpopularniejszym sklepem w rozmowach polskich internautów

Pod względem liczby wypowiedzi oraz ich zasięgów w polskim Internecie w 2022 r. bezsprzecznie prowadzi Biedronka - dotyczy jej 643 tys. wypowiedzi, które zebrały aż 956 mln wyświetleń zasięgu - pokazują dane SentiOne. To jedna trzecia wszystkich wzmianek na temat dziesięciu najczęściej wymienianych sieci handlowych. Lidl zajmuje drugą pozycję z 353,5 tys. wzmianek i 612 mln wyświetleń zasięgu. Za nimi znalazły się sieci Żabka (259 tys. wzmianek i 339 mln wyświetleń) oraz Kaufland (184,7 tys. wzmianek i 168 mln wyświetleń).

Pierwszą piątkę zamyka Auchan (158 tys. wzmianek i aż 215 mln wyświetleń). Kolejne miejsca pod względem liczby wzmianek zajęły sieci Dino, Carrefour, Intermarche, Społem i Selgros. Analizą objęto okres od 1 stycznia do 12 grudnia br.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biedronka-lidl-netto-aldi-dyskonty-sklepy ##

Odbiorcy lubią youtube’owy kanał Lidla

W przypadku Biedronki największą dyskusję wywołał facebookowy wpis z 1 marca, informujący o pomocy sieci dla uchodźców z Ukrainy, który zebrał 17 tys. samych pozytywnych reakcji i 1,3 tys. komentarzy oraz został udostępniony ponad 950 razy. Jednak najwyższy Influence Score, czyli wskaźnik pokazujący najbardziej wpływowe treści, osiągnął opublikowany 12 grudnia na TikToku filmik o robieniu świątecznych zakupów.

@biedronka W oczekiwaniu na święta...🎄😊 ♬ oryginalny dźwięk – Biedronka - Biedronka

W przypadku Lidla największym zainteresowaniem odbiorców cieszą się treści zamieszczane na kanale sieci na YouTube.

- Najwyższy Influence Score odnotował film z przepisem na idealny lukier do ciastek i pierniczków, a najwyższą liczbę wyświetleń - prawie 6 mln - film z Anną i Robertem Lewandowskimi promujący program wsparcia talentów dla szkół. W przypadku sieci sklepów Żabka najżywszą dyskusję w tym roku spowodował bardzo świeży post, opublikowany na facebookowym profilu marki na początku grudnia, dotyczący tajemniczej inicjatywy o nazwie Żabu - dodaje Wojciech Łuszczyński, head of marketing w SentiOne.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kropka-tv-biedronka-gdzie-kupic-cena-lista-programow-nowy-wydawca ##

Na Instagramie najpopularniejsze jest Dino, a na TikToku Biedronka

O sklepach Polacy najchętniej rozmawiają na Facebooku, z którego pochodzi ponad połowa wypowiedzi, a ponad ⅓ z nich dotyczy Biedronki. Dużo wypowiedzi pojawia się również na portalach internetowych, trochę mniej na Twitterze i TikToku. Najmniejszą popularnością temat sieci handlowych cieszy się na Instagramie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koniec-supersam-supermarket-zamkniety-warszawa-sklep-plac-unii ##

Co ciekawe, na tym ostatnim portalu niemal trzy czwarte wypowiedzi w tym kontekście dotyczy sieci Dino - ponad 53 tys. Dla porównania zajmująca drugą pozycję Biedronka była wspominana 10,5 tys. razy. Na Twitterze najwięcej rozmawia się o Żabce, a na TikToku Biedronka zbiera ponad 65 proc. wszystkich wzmianek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Port Polska krytykowany na już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany na już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

To największy zakup internetowy Polsatu. Zygmunt Solorz odwołany z władz

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Republika czeka na wozy transmisyjne. W planach sport na żywo

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty

Zamieszanie wokół cen za Prime Video. Przez chwilę wyższe opłaty