Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową

GroupM i agencja Wavemaker, we współpracy z marką Biedronka (Jeronimo Martins Polska), przygotowały pierwszą komercyjną kampanię Advanced TV z wykorzystaniem platformy GPW DAI. Partnerami w tym testowym projekcie są także Telewizja Puls i sieć kablowa Korbank oraz Emitel.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową

Model dynamicznej podmiany reklamy – Addressable TV – zakłada możliwość emisji różnych reklam w ramach tego samego bloku reklamowego, dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców. GPW DAI to platforma transakcyjna dynamicznej podmiany reklam w strumieniu telewizyjnym; jest to projekt współfinansowany z funduszu NCBR, którego celem jest stworzenie platformy do handlu reklamami adresowalnymi w Polsce.

Swoją infrastrukturę techniczną na potrzeby tej testowej kampanii udostępnia działająca na Śląsku sieć kablowa Korbank, to na jej dekoderach prowadzona będzie dynamiczna podmiana reklam oraz Emitel S.A. – największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce zapewniający narzędzia do integracji technologii DAI.

Wąska, wybrana grupa odbiorców

Kampania Biedronki, prowadzona na kanale TV Puls, kierowana jest do użytkowników sieci kablowej Korbank, z zawężeniem do obszarów geograficznych z nadreprezentacją grupy docelowej (po uwzględnieniu dodatkowych parametrów targetowania).

Kampania z Biedronką to pierwsza komercyjna kampania na GPW DAI i pierwsze działania Addressable TV w TV Puls. Również po raz pierwszy w Polsce dynamiczna podmiana reklam odbywa się na dekoderach kablowo-satelitarnych; do tej pory DAI działała w technologii HBB (w kanałach TVN) oraz w streamingu kanałów live (na platformach Player i WP Pilot). Głównym celem projektu jest oczywiście przetestowanie nowych możliwości jakie pojawiają się na rynku w obszarze Addressable TV/CTV, co zresztą robimy zawsze, gdy tylko pojawia się taka szansa i nie pierwszy raz podejmujemy takie pionierskie działania z Biedronką. Ta marka była również w gronie pierwszych 3 brandów, które we współpracy z Wavemaker skorzystały z możliwości emisji reklam na platformie SkyShowtime w maju br. Jako jedna z pierwszych była też ze swoją komunikacją na platformie MAX. Wcześniej GroupM z agencją Mindshare realizowały dla swoich klientów pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV, w kanałach Grupy TVN, na początku 2022 roku – komentuje Maciej Olenderczyk, Advanced TV director w GroupM.

– W kampanii stosujemy rozwiązanie, w którym spot adresowalny naszej marki „przykrywa” inny spot naszej marki, emitowany liniowo w ramach naszych działań reklamowych w telewizji. Z naszego punktu widzenia największą wartością jest tu bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, którą tutaj określiliśmy jako młode rodziny z dziećmi. I dla tej grupy podmieniamy reklamy adresowane do szerszej grupy odbiorców na spoty prezentujące pieluszki lub prezenty świąteczne dla dzieci. Chętnie testujemy nowe możliwości w obszarze Addressable TV/CTV, jesteśmy bardzo ciekawi jakie wyniki mediowe przyniesie obecna kampania. Na pewno będzie to bardzo interesujący materiał do analiz i przemyśleń – dodaje Marek Badowski, senior marketing manager w Jeronimo Martins Polska.

Addressable TV przyszłością reklamy tv

– Dynamiczna podmiana reklam w technologii Addressable TV to przyszłość personalizowanego przekazu reklamowego, dlatego z dużym entuzjazmem przystąpiliśmy do tej pionierskiej kampanii. Technologia DAI nie tylko zwiększa precyzję dotarcia do widzów, ale także umożliwia wdrożenie nowych, bardziej interaktywnych i kreatywnych form reklamowych. Szczególnie cieszy nas fakt, że jest to pierwsza komercyjna kampania Addressable TV realizowana na dekoderach w sieciach kablowych w Polsce, co otwiera nowe możliwości dla całego rynku reklamy telewizyjnej – powiedział Mariusz Kołodziejski, dyrektor ds. technicznych Telewizji Puls.

GroupM i Mindshare realizowały pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV, w kanałach Grupy TVN, już w pierwszym kwartale 2022 r. Wykorzystanie dynamicznej podmiany reklam w technologii HBBTV pozwoliło wtedy na precyzyjniejsze dobieranie komunikatu do różnych grup celowych i minimalizację GRP wyemitowanych nieodpowiednim targetom. Obie kampanie prowadzone były w kanałach Grupy TVN jako pierwszych dostępnych dla tego typu działań, czyli: TVN, TVN7 i TTV.

Od tamtej pory GroupM i jej agencje zrealizowały dla swoich klientów w sumie już niemal 400 kampanii Advanced TV. 

Telewizja Puls to trzecia największa telewizja komercyjna w Polsce – nadawca dwóch ogólnopolskich kanałów telewizyjnych TV Puls i PULS 2, z wielogodzinnym pasmem Puls Kids dla dzieci i ich rodziców. W zasięgu TV Puls znajduje się 34,1 mln widzów, a PULS 2 – 33,5 mln widzów (wrzesień 2024; All 4+).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu