SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Billboardy perfum 'Playboy' nie demoralizują dzieci

Komisja Etyki Reklamy oddaliła protesty zarzucające billboardom perfum "Playboy" demoralizowanie dzieci i młodzieży. Layouty z hasłem "Wejdź do gry" przedstawiają rozebraną kobietę i mężczyznę.

Skargi na billboardy zapachu "Playboy", które wpłynęły do Komisji Etyki Reklamy, zarzucały im demoralizowanie młodych odbiorców. "Reklama przedstawia prawie roznegliżowaną dziewczynę i chłopaka w dwuznacznej sytuacji oraz podpis 'Wejdź do gry'" - opisał kontrowersyjny przekaz autor jednego z protestów, uznając, że "pokazuje to psychopatologiczny wzorzec niedojrzałego mężczyzny bawiącego się kobietami". W konsekwencji skarżący ocenili, że billboardy mają szkodliwy charakter antywychowawczy, ukierunkowując zainteresowania nieletnich w stronę erotyki. Jednocześnie w protestach wskazywano, że przekaz w zakamuflowany sposób reklamuje czasopismo "Playboy".

Na podstawie skarg reklamie postawiono zarzuty zagrażania rozwojowi dzieci i młodzieży przez wykorzystywanie ich naturalnej ufności i braku doświadczenia. Przekaz oskarżono również o sprzeczność z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Coty Polska nie odniosła się do tych zarzutów.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła jednak, że billboardy nie promują niewłaściwych wzorców ani nie naruszają dobrych obyczajów. W związku z tym instytucja uznała, że kampania nie demoralizuje dzieci i młodzieży, nie łamiąc tym samym kodeksu reklamowego. Jednocześnie Komisja zaleciła wszystkim reklamodawcom, aby z większą uwagą dobierali przekazy szczególnie w przypadku reklam umieszczanych na nośnikach zewnętrznych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Billboardy perfum 'Playboy' nie demoralizują dzieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl