SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biuro reklamy TVN Discovery Polska oferuje rozwiązania w HbbTV

W ramach oferty reklamowej TVN Discovery Polska powstało portfolio interaktywnych rozwiązań, gotowych do emisji HbbTV (telewizji hybrydowej) na kanale TVN i TVN HD. Przeznaczone ma być dla klientów, którzy prowadzą działania o charakterze wizerunkowym.

Article

Nadawca pierwsze testy nad zastosowaniem telewizji hybrydowej rozpoczął w 2012 roku, do tej pory uruchomił trzy interaktywne aplikacje HbbTV, które są dostępne na dwóch ogólnokrajowych multipleksach – w TVN (w ramach MUX-2) oraz w METRO (MUX-8).

W marcu 2020 roku TVN Discovery Polska uruchomił warstwę rekomendacji Player, która jest dostępna na kanale TVN. W trakcie wybranych audycji sugeruje ona użytkownikowi propozycje tytułów z biblioteki Player, które są najbardziej do niego dopasowane. Średni tygodniowy zasięg tej aplikacji szacuje się na ponad pół miliona odbiorników telewizyjnych.

Natomiast w ramach testów sond interaktywnych w aplikacji HbbTV na kanale TVN opublikowano ponad 600 różnych sondaży, które są powiązane z serialami obecnymi w portfolio nadawcy m.in. „Szkoła”, „Szpital” czy „19+” lub takimi programami jak „Dzień Dobry TVN”.

Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital podkreśla, że dynamiczny przyrost gospodarstw domowych w Polsce, które korzystają z telewizji hybrydowej oraz działania producentów odbiorników telewizyjnych w tym kierunku utwierdzają go w przekonaniu, że „to dopiero początek możliwości”. - Dodatkowych szans upatruję w powiększeniu zasięgu, które powinno nastąpić dzięki zmianom w przepisach wspierającym szeroką dostępność tej technologii - dla rozwoju Hbb ważna jest standaryzacja – zaznacza.

Aplikacja HbbTV umożliwia także korzystanie z dodatkowej oferty zainteresowanym reklamodawcom. Do tej pory przeprowadzono już testy reklamowe dla m.in. Born2Be oraz Almette. - W przypadku Almette emitowaliśmy komunikat z kodem QR przekierowującym do zewnętrznego narzędzia ankietowego. Z kolei w kampanii dla Born2Be emitowaliśmy formularz badawczy, w którym użytkownik odpowiadał na pytania przy użyciu pilota - objaśnia Jacek Szymczyk, dyrektor ds. sprzedaży specjalnej w biurze reklamy TVN Media.

Rozwiązania w aplikacji HbbTV w ofercie biura reklamy

W ramach oferty reklamowej powstało portfolio interaktywnych rozwiązań gotowych do emisji HbbTV na kanale TVN i TVN HD. Przeznaczone ma być dla klientów, którzy prowadzą działania o charakterze wizerunkowym. Oferta jest dostępna na stronie: tvnmedia.pl/hbbtv.


- Wprowadzenie HbbTV do oferty komercyjnej poprzedziliśmy fazą wnikliwych testów, których wyniki dla nas, ale także klientów okazały się bardzo obiecujące. Zarówno na poziomie generowanego zasięgu, jak i przełożenia na wymierne efekty biznesowe. Bardzo liczymy, że nasi klienci docenią możliwości jakie oferują produkty hybrydowe, liczymy też na dalszy rozwój tej technologii, który będziemy uwzględniać w oferowanych przez TVN Media produktach. Nowe rozwiązania gwarantują unikalną reklamę będącą połączeniem reklamy telewizyjnej z internetową, o zasięgu telewizyjnym, ze stuprocentową widocznością przekazu oraz pełnym zaangażowaniem widza - zapewnia Jacek Szymczyk, dyrektor ds. sprzedaży specjalnej w biurze reklamy TVN Media.

Emisja kampanii reklamowej trwała dwa tygodnie, odbywała się na poziomie aplikacji. Składała się z dwóch ekranów - teasera pojawiającego się na kilka sekund przy każdym włączeniu kanału oraz ekranu full-screen, który uruchamiał się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku na pilocie. Na koniec testu, aplikacja badawcza – podobnie jak w przypadku pre-testu - była formularzem wielokrotnego wyboru i oceniała atrakcyjność emisji kampanii. Dane zebrane w ramach formularzy badawczych miały pozwolić na określenie profilu demograficznego odbiorcy komunikatów HbbTV na antenie TVN: najliczniejszą grupę stanowiły osoby w przedziale  od 25 do 44 lat,  z wykształceniem wyższym i niepełnym wyższym, posiadające pracę na stały etat oraz zamieszkujące miasta powyżej 20 tys. mieszkańców.

Poza testami interaktywności, nadawca wykorzystał technologię także do działań autopromocyjnych, w tym wspierania odświeżonej ramówki Siódemki czy formatu edukacyjnego - Korki.tv. Od 20 marca aplikacja promowała również wybrane wydarzenia dostępne w serwisie Player (m.in. koncert charytatywny Fundacji TVN).

Według danych Gemiusa, średni tygodniowy zasięg aplikacji wynosi ok. 700 tys. odbiorników telewizyjnych, a średnia liczba odsłon generowanych przez te rozwiązania ma przekraczać 14 mln tygodniowo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biuro reklamy TVN Discovery Polska oferuje rozwiązania w HbbTV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl