SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biztok.pl zamiera. Wirtualna Polska z niego nie rezygnuje, ale stawia na Money.pl

W serwisie Biztok.pl (należącym do Grupy Wirtualna Polska) w ostatnich tygodniach pojawiło się tylko kilka tekstów, ostatnie pod koniec marca. - Nie rezygnujemy z marki Biztok. Od momentu połączenia z Grupą WP, Money.pl jest naszym kluczowym serwisem biznesowym - tłumaczy Tomasz Grynkiewicz, redaktor naczelny serwisów ekonomicznych w Grupie WP.

Na Biztok.pl w pierwszej połowie marca opublikowano kilkanaście tekstów, natomiast w drugiej połowie - tylko sześć. W pierwszych dwóch miesiącach br. na stronie pojawiało się trochę więcej treści, natomiast w ub.r. - po kilka tekstów dziennie. Serwis nie ma już swojego fanpage’a facebookowego, został on połączony z fanpage’em portalu Money.pl.

- Nie rezygnujemy z marki Biztok. Od momentu połączenia z Grupą WP, Money.pl jest naszym kluczowym serwisem biznesowym, co wiąże się faktycznie ze zmniejszeniem aktywności w serwisie Biztok - informuje Wirtualnemedia.pl Tomasz Grynkiewicz, redaktor naczelny serwisów ekonomicznych w Grupie Wirtualna Polska. Grupa Money.pl została kupiona przez wydawcę pod koniec 2014 roku, a w styczniu 2015 roku połączono redakcje ekonomiczne obu firm oraz zrezygnowano z niektórych mniejszych serwisów i zwolniono część pracowników Grupy Money.pl.

Biztok.pl jest redagowany przez kilkoro dziennikarzy, którzy przygotowują też treści do innych serwisów gospodarczych Grupy WP. - Zmniejszeniem aktywności w serwisie Biztok. nie ma wpływu na zatrudnienie - od lutego 2015 r. na sukces wszystkich serwisów biznesowo-gospodarczych Grupy WP pracuje jedna, połączona redakcja - zapewnia Tomasz Grynkiewicz.

Pod koniec ub.r. Biztok.pl zanotował duży spadek odwiedzalności - w grudniu miał 819,3 tys. realnych użytkowników i 9,23 mln odsłon wobec 3,55 mln użytkowników i 74,11 mln odsłon rok wcześniej, a w listopadzie - 1,23 mln użytkowników i 14,71 mln odsłon wobec 3,53 mln użytkowników i 69,15 mln odsłon rok wcześniej (wszystkie dane według Meganapelu PBI/Gemius). Rekordową popularność serwis osiągnął w drugiej połowie 2014 roku i pierwszej połowie ub.r.

Biztok.pl został uruchomiony przez Grupę o2 w 2010 roku. Pod koniec 2013 roku serwis udostępniono w nowej wersji.

W ub.r. Grupa Wirtualna Polska zamknęła kilka mniej popularnych serwisów tematycznych, zarówno tych należących wcześniej do Grupy o2 (m.in. Snobka.pl, Kimono.pl, Smog.pl, Wrzuta.pl, Sportfan.pl), jak i do Wirtualnej Polski (m.in. Babol.pl). Wcześniej zrezygnowano m.in. z Hotmoney.pl i Pej.cz.

Z drugiej strony od debiutu giełdowego w maju ub.r. Wirtualna Polska przejęła m.in. Grupę NextWeb Media i szereg serwisów e-commerce’owych, połączyła Sportowefakty.pl ze Sport.wp.pl oraz uruchomiła w nowych wersjach Money.pl i o2.pl. Wydawca zapowiada też kolejne akwizycje.

Według badania gemiusAudience w lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 15,69 mln realnych użytkowników, czyli 71,42 proc. wszystkich polskich internautów.

Dołącz do dyskusji: Biztok.pl zamiera. Wirtualna Polska z niego nie rezygnuje, ale stawia na Money.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Płotka
A wsadzili tyle kasy w ten serwis :) Przepłacona deweloperka plus 1-2 rebrandingi. Brawo, ale nie pierwszy trio puściło wagon kasy z dymem pod pozorem R&D. Brawo :)
odpowiedź
User
Gator
hehehe, ten pan to troche zaklinacz rzeczywistosci - chcial siedziec na dwoch stolkach, a po korytarzach sie mowi, ze nie dla niego zabraknie jakiegokolwiek.
odpowiedź
User
Halinka
Branski to jednak strateg prze duże S.
odpowiedź