SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biztok.pl zamiera. Wirtualna Polska z niego nie rezygnuje, ale stawia na Money.pl

W serwisie Biztok.pl (należącym do Grupy Wirtualna Polska) w ostatnich tygodniach pojawiło się tylko kilka tekstów, ostatnie pod koniec marca. - Nie rezygnujemy z marki Biztok. Od momentu połączenia z Grupą WP, Money.pl jest naszym kluczowym serwisem biznesowym - tłumaczy Tomasz Grynkiewicz, redaktor naczelny serwisów ekonomicznych w Grupie WP.

Article

Na Biztok.pl w pierwszej połowie marca opublikowano kilkanaście tekstów, natomiast w drugiej połowie - tylko sześć. W pierwszych dwóch miesiącach br. na stronie pojawiało się trochę więcej treści, natomiast w ub.r. - po kilka tekstów dziennie. Serwis nie ma już swojego fanpage’a facebookowego, został on połączony z fanpage’em portalu Money.pl.

- Nie rezygnujemy z marki Biztok. Od momentu połączenia z Grupą WP, Money.pl jest naszym kluczowym serwisem biznesowym, co wiąże się faktycznie ze zmniejszeniem aktywności w serwisie Biztok - informuje Wirtualnemedia.pl Tomasz Grynkiewicz, redaktor naczelny serwisów ekonomicznych w Grupie Wirtualna Polska. Grupa Money.pl została kupiona przez wydawcę pod koniec 2014 roku, a w styczniu 2015 roku połączono redakcje ekonomiczne obu firm oraz zrezygnowano z niektórych mniejszych serwisów i zwolniono część pracowników Grupy Money.pl.

Biztok.pl jest redagowany przez kilkoro dziennikarzy, którzy przygotowują też treści do innych serwisów gospodarczych Grupy WP. - Zmniejszeniem aktywności w serwisie Biztok. nie ma wpływu na zatrudnienie - od lutego 2015 r. na sukces wszystkich serwisów biznesowo-gospodarczych Grupy WP pracuje jedna, połączona redakcja - zapewnia Tomasz Grynkiewicz.

Pod koniec ub.r. Biztok.pl zanotował duży spadek odwiedzalności - w grudniu miał 819,3 tys. realnych użytkowników i 9,23 mln odsłon wobec 3,55 mln użytkowników i 74,11 mln odsłon rok wcześniej, a w listopadzie - 1,23 mln użytkowników i 14,71 mln odsłon wobec 3,53 mln użytkowników i 69,15 mln odsłon rok wcześniej (wszystkie dane według Meganapelu PBI/Gemius). Rekordową popularność serwis osiągnął w drugiej połowie 2014 roku i pierwszej połowie ub.r.

Biztok.pl został uruchomiony przez Grupę o2 w 2010 roku. Pod koniec 2013 roku serwis udostępniono w nowej wersji.

W ub.r. Grupa Wirtualna Polska zamknęła kilka mniej popularnych serwisów tematycznych, zarówno tych należących wcześniej do Grupy o2 (m.in. Snobka.pl, Kimono.pl, Smog.pl, Wrzuta.pl, Sportfan.pl), jak i do Wirtualnej Polski (m.in. Babol.pl). Wcześniej zrezygnowano m.in. z Hotmoney.pl i Pej.cz.

Z drugiej strony od debiutu giełdowego w maju ub.r. Wirtualna Polska przejęła m.in. Grupę NextWeb Media i szereg serwisów e-commerce’owych, połączyła Sportowefakty.pl ze Sport.wp.pl oraz uruchomiła w nowych wersjach Money.pl i o2.pl. Wydawca zapowiada też kolejne akwizycje.

Według badania gemiusAudience w lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 15,69 mln realnych użytkowników, czyli 71,42 proc. wszystkich polskich internautów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biztok.pl zamiera. Wirtualna Polska z niego nie rezygnuje, ale stawia na Money.pl

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Płotka
A wsadzili tyle kasy w ten serwis :) Przepłacona deweloperka plus 1-2 rebrandingi. Brawo, ale nie pierwszy trio puściło wagon kasy z dymem pod pozorem R&D. Brawo :)
odpowiedź
User
Gator
hehehe, ten pan to troche zaklinacz rzeczywistosci - chcial siedziec na dwoch stolkach, a po korytarzach sie mowi, ze nie dla niego zabraknie jakiegokolwiek.
odpowiedź
User
Halinka
Branski to jednak strateg prze duże S.
odpowiedź
User
Obserwator
To nic, ciekawsza kwestia to fakt, że Jarka Grabowskiego zastępuje Kossowski...dzieje się w Polsce ;-)
odpowiedź