SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bloomberg planuje globalną ekspansję. Ma być więcej lokalnych treści

Bloomberg Media zapowiada zmianę swojego modelu funkcjonowania. Wydawca planuje postawienie na lokalne treści i dotarcie ze swoim przekazem do większej liczby odbiorców na rynkach w poszczególnych krajach, takich jak Francja, Niemcy czy Japonia. Bloomberg jest bliski osiągnięcia 400 tysięcy płatnych subskrybentów.

Fot. Bloomberg MediaFot. Bloomberg Media

Agencja prasowa Bloomberg została założona przez Michaela Bloomberga (m.in. byłego burmistrza Nowego Jorku) w 1981 r., obecnie jest jednym z największych wydawców na świecie zatrudniającym ponad 2,7 tys. dziennikarzy w 120 krajach.

Każdego dnia koncern publikuje ok. 5 tys. newsów i innych materiałów dotyczących głównie kwestii biznesowych. Bloomberg jest obecny przede wszystkim jako serwis internetowy, kanał telewizyjny oraz w postaci magazynu „Bloomberg Businessweek”.

W 2021 r. Bloomberg Media, pomimo kryzysu związanego z trwającą wciąż pandemią Covid-19 i kryzysem w wielu mediach, zwiększył przychody rok do roku o 48 proc. Wpływy z reklam wzrosły o 66 proc., a te z abonamentów cyfrowych – o 58 proc. Liczba subskrypcji podskoczyła z ok. 250 do 370 tys.

Globalny rozwój

Teraz Bloomberg Media planuje poważną ekspansję w kierunku lokalnych rynków z różnych regionów świata, jak wynika z rozmowy serwisu Axios ze Scottem Havensem, szefem koncernu.

- Myślę, że zabraknie nam miejsca zarówno na dalszy rozwój, jak i na większą liczbę odbiorców, jeśli nie zaangażujemy się bardziej w sposób lokalny, szczególnie w najbardziej obiecujących obszarach świata, i nie będziemy dostarczać treści angażujących tamtejszych czytelników – przyznał Scott Havens. - Jeśli firma będzie w stanie skutecznie zwiększać swoją widownię i zaangażowanie na bardziej lokalnym poziomie, wtedy nasze możliwości i wyniki finansowe zwiększą się wykładniczo.

Bloomberg Media zaczyna doceniać szczególnie rynki o stosunkowo wysokim PKB i obszary, w których ma istotną pozycję, chodzi m.in. o Francję, Niemcy, Japonię, Malezję i część Afryki.

Pomysł na ekspansję ma polegać na wzmocnieniu możliwości wydawcy w miejscach, gdzie Bloomberg Media jest już rozpoznawalny, poprzez stworzenie dostosowanych do każdego regionu wersji istniejących produktów, a także niektórych nowości.

Czytaj także: Bloomberg zawiesza działalność w Rosji i na Białorusi

Zgodnie z zapowiedzią, podejście to będzie w dużej mierze zależało od inwestycji w technologie, w tym technologię, która może przetłumaczyć niektóre z globalnych treści na potrzeby lokalnych odbiorców za pomocą lektora i cyfrowych tłumaczeń tekstu.

Przykładem jest strategia, którą zastosował już Bloomberg Media, rozpoczynając swoją działalność w Wielkiej Brytanii na początku br., zatrudniając dziesiątki utalentowanych pracowników, aby bezpośrednio konkurować z lokalną prasą.

W innych regionach firma będzie współpracować z lokalnymi mediami, aby zwiększyć swój zasięg bez konieczności dokonywania poważnych inwestycji finansowych.

Według szacunków, obecnie Bloomberg jest bliski osiągnięcia poziomu 400 tys. płatnych subskrybentów i 100 mln dol. przychodów z abonamentów. Firma pracuje też nad budową międzynarodowych mechanizmów płatności, aby zacząć akceptować lokalne waluty i zaczyna aktywnie sprzedawać subskrypcje poza Stanami Zjednoczonymi.

Wydawca uruchomił także szereg nowych pionów, które mają swoje dedykowane zespoły i produkty, w tym Bloomberg Green dla zrównoważonego rozwoju, Screentime dla rozrywki, Hyperdrive dla branży samochodowej i mobilności oraz Prognosis dla opieki zdrowotnej.

Wraz z globalnym rozwojem firmy, zaczyna ona reorganizować swój zespół, aby móc zawierać więcej umów licencyjnych, szczególnie w zakresie wideo i wydarzeń. Ostatnio zatrudniono Nicka Sallona z Twittera jako pierwszego w historii Bloomberga dyrektora ds. partnerstw, aby rozpocząć rozszerzanie strategii licencyjnej. To istotne, bowiem licencje były jedynym segmentem przychodów Bloomberga, który zmniejszył swój wzrost w pierwszej połowie br.

Czytaj także: Piotr Skolimowski szefem warszawskiego biura Bloomberg News

Dołącz do dyskusji: Bloomberg planuje globalną ekspansję. Ma być więcej lokalnych treści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl