SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

X3 xDrive30e - nowe BMW z napędem hybrydowym plug-in (wideo)

Marka BMW rozszerza ofertę o nową, wyposażoną w napęd hybrydowy plug-in, wersję samochodu BMW X3.

 

 

Article

Nowe BMW X3 xDrive30e to trzeci samochód typu SAV (Sports Activity Vehicle) w aktualnej ofercie BMW, w którym napęd hybrydowy plug-in oraz transmisja napędu na wszystkie koła umożliwia jazdę w trybie elektrycznym oraz niskie parametry zużycia paliwa i emisji spalin.

Czterocylindrowy silnik spalinowy i silnik elektryczny modelu hybrydowego plug-in wytwarzają razem maksymalną moc systemową 215 kW (292 KM). Dzięki współpracy obu napędów średnie zużycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,1 l/100 km, a emisja CO2 to 54-49 g/km. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi 17,2-16,4 kWh/100 km. Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy w technologii ogniw akumulatorowych umożliwia mobilność elektryczną o zasięgu od 51 do 55 km.

Układ BMW xDrive stale rozdziela napęd na przednie i tylne koła, także podczas jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym. Moc generowana jest przez czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 135 kW (184 KM) oraz zintegrowany z 8‑stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM). Oba napędy mobilizują razem moc systemową 215 kW (292 KM). Maksymalny systemowy moment obrotowy napędu hybrydowego plug-in wynosi 420 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

W zależności od trybu i sytuacji na drodze, silnik elektryczny nowego BMW X3 xDrive30e może służyć jako wyłączny napęd lub jako wspomaganie silnika spalinowego. W trybie Max eDrive aktywowanym przyciskiem eDrive na konsoli środkowej auto rozwija maksymalną prędkość 135 km/h. W standardowym ustawieniu Auto eDrive możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. Silnik spalinowy włącza się przy wyższych prędkościach lub mocniejszym wciśnięciu pedału jazdy.

Podczas stałej jazdy z większą prędkością elektryczne wspomaganie napędu zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Wsparcie silnika elektrycznego pozwala na częstą pracę jednostki spalinowej w jej optymalnym zakresie obciążeń. Tryb Battery Control służy do utrzymywania naładowania akumulatora wysokonapięciowego na poziomie określonym przez kierowcę.

Akumulator litowo-jonowy nowego BMW X3 xDrive30e umieszczono dla oszczędności miejsca pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa znajduje się nad tylną osią. Bagażnik ma pojemność 450 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40 - 1500 l. Dzięki technologii ogniw oraz pojemności 12,0 kWh brutto wysokonapięciowy akumulator zwiększa zasięg w trybie elektrycznym.

Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla do ładowania. Pozwala to na całkowite naładowanie akumulatora w ciągu niespełna 6 godz. Ze stacją BMW i Wallbox takie ładowanie trwa ok. 3,5 godz. Gniazdo ładowania znajduje się pod oddzielną klapką na przednim lewym błotniku. Energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze wysokonapięciowym zasila też 12‑woltową sieć pokładową.

Nowe BMW X3 xDrive30e oprócz wersji podstawowej będzie również dostępne jako model Advantage, xLine, Luxury Line lub M Sport. Wyposażenie standardowe obejmuje akustyczne ostrzeganie pieszych. Podczas jazdy z niewielką prędkością system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk, zwracający uwagę innych użytkowników drogi na pojazd bez pogarszania komfortu akustycznego pasażerów.

Ponadto samochód jest standardowo wyposażony w klimatyzację postojową. Za pomocą smartfonu z aplikacją BMW Connected można ją aktywować jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Cyfrowe usługi pomagają kierowcy znaleźć i wybrać publiczne stacje ładowania, kontrolować proces ładowania za pomocą funkcji zdalnych i przesyłać informacje o stanie ładowania, zasięgu elektrycznym i łącznym oraz indywidualnym zużyciu energii na smartfonie lub innych urządzeniach mobilnych kierowcy.

W modelu hybrydowym plug-in dostępna jest prawie cała gama wyposażenia dodatkowego oferowanego w wersjach BMW X3 z tradycyjnym napędem. Dostępne są m.in.: adaptacyjny układ jezdny, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy i sportowy układ hamulcowy M, wyświetlacz BMW Head-Up, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy plus z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz asystentem parkowania plus. W ofercie znajduje się również elektryczny hak holowniczy. Maksymalna masa przyczepy w nowym BMW X3 xDrive30e wynosi 2000 kg.

Nowe BMW X3 xDrive30e produkowane będzie od grudnia 2019 r. Montowany jest razem z modelami BMW X3 z konwencjonalnym napędem w zakładach BMW w Spartanburg (USA). Wprowadzenie na rynki na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2020 r. W Polsce ceny samochodu będą zaczynać się od 235 tys. zł. W przyszłym roku w ofercie BMW znajdzie się dodatkowo wariant tego modelu z napędem stricte elektrycznym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: X3 xDrive30e - nowe BMW z napędem hybrydowym plug-in (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl