SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dzieci pytają o przyszłość w kampanii rebrandingowej BNP Paribas Bank Polska (wideo)

Rusza kampania reklamowa BNP Paribas Bank Polska komunikująca zmienioną nazwę banku. W spotach pojawią się dzieci, które zadają trudne pytania o swoją przyszłość w Polsce. Działania przygotowały Publicis Lion, Havas Media, Sals and More, Point of View i Feeders.

Article

Kampania rebrandingowa pod hasłem "Bank zmieniającego się świata" wystartowała 8 kwietnia w social mediach i internecie. W spotach pojawią się dzieci zadające niełatwe pytania o swoją przyszłość. "Czy kiedy dorosnę, będzie jeszcze świeże powietrze?", "Czy kiedy dorosnę, znajdę pracę w Polsce?".

- W naszej komunikacji skupiamy się na tematach istotnych, prawdziwych i uniwersalnych – ważnych dla Polaków. Obserwujemy zmiany społeczne, kulturowe, które zachodzą w Polsce i na świecie, mówimy o nich i w nich uczestniczymy. Chcemy być marką lubianą i adekwatną do współczesności, co można zauważyć w naszych poprzednich kampaniach – „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” i „Doceniaj, nie oceniaj”. Zależy nam, by zwrócić uwagę na to, że każdy z nas w swoim codziennym działaniu ma wpływ na otaczający nas mikroświat. Możemy ten świat zmieniać na lepsze, bo każdy człowiek jest zmianą, a my jesteśmy Bankiem zmieniającego się świata. Tak widzimy rolę naszej marki - opisuje Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionem komunikacji i marketingu w Banku BNP Paribas.

 

W ramach akcji przygotowano stronę TyJesteśZmianą.pl. Tam znajdą się filmy przygotowane we współpracy z sześcioma organizacjami społecznymi - Fundacją Nasza Ziemia, Fundacją Łąka, Fundacją Ocalenie, Fundacją Kosmos dla Dziewczynek, Social Wolves Zwolnieni z Teorii, Lambda Warszawa, Miłość nie Wyklucza. Przedstawione w filmach inicjatywy będą mogły uzyskać wsparcie w głosowaniu internautów. Trzy projekty, które zbiorą największą liczbę głosów, otrzymają po 50 tys. zł, pozostałe od 5 do 10 tysięcy.

 

12 kwietnia do telewizji i kin trafi spot reklamowy. Kolejne działania, o charakterze produktowym, ruszą w na początku maja i potrwają do 23 czerwca.

 

Działania przygotowały Publicis Lion (kreacja reklam), Havas Media (zakup mediów), Sals and More (zakup mediów online), Point of View (komunikacja digital), Feeders (social media i akcje niestandardowe). Spot wyreżyserował Tadeusz Śliwa.

 

Rebranding nie obejmuje stylistyki logo ani kolorystyki identyfikacji wizualnej banku. Ponadto pod obecną nazwą będzie dalej funkcjonować oferta internetowa BGŻOptima, na rynku od jesieni 2011 roku.

Akcjonariusze zdecydowali o rebrandingu BNP Paribas

Decyzję o uszczupleniu nazwy banku o człon BGŻ podjęto w grudniu ubiegłego roku.

Bank BGŻ BNP Paribas powstał na skutek przejęcia Banku BGŻ przez Grupę BNP Paribas jesienią 2015 roku. Połączony bank zadebiutował na rynku w połowie 2015 roku, jego hasło główne to „Bank zmieniającego się świata”. W kampaniach reklamowych przez kilka lat występowała para pracowników Michelle i Michał.

BNP Paribas zwiększa wydatki na marketing

W 2018 roku nakłady na marketing grupy kapitałowej BGŻ BNP Paribas wyniosły 107,21 mln zł, o o 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej (92,14 mln zł). Tyle samo wyniosły te wydatki w ujęciu jednostkowym. Koszty te obejmują zarówno na przygotowanie i produkcję wszystkich materiałów reklamowych, jak też planowanie i zakup powierzchni i czasu reklamowego w mediach.

We wrześniu ub.r. bank BGŻ BNP Paribas zaczął kampanię pod hasłem „Kobiety na banknoty” podkreślające ważną rolę odgrywaną w Polsce - zarówno obecnie, jak i w historii - przez kobiety.

Od lutego trwa akcja „#DOCENIAJnieoceniaj” zwracającą uwagę, jak ważna jest siła pozytywnego wpływu, codziennego wsparcia i doceniania innych w dążeniu do realizacji celów. Oprócz tego BNP Paribas regularnie realizuje kampanie reklamowe o charakterze produktowym, najczęściej kredytów gotówkowych.

Banki zmieniają nazwy

We wrześniu ubiegłego roku BZ WBK przemianowano na Santander Bank Polska. Towarzyszyła temu kampania reklamowa pod hasłem „Bank jaki chcesz”.

W 2013 roku z rynku zniknął Kredyt Bank, który został kupiony przez BZ WBK. Wcześniej z rynku zniknęły m.in. Fortis Bank Polska i Dominet Bank (połączyły się z BNP Paribas Bank Polska, który działał pod tą nazwą do fuzji z BGŻ w 2015 roku) oraz Lukas Bank (przejęty przez Credit Agricole).

W tym roku wycofana ma zostać marka eurobank, po tym jak Bank Millennium sfinalizuje kupno Euro Banku za 1,83 mld zł i przy spłacie 4,4 mld zł jego zobowiązań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzieci pytają o przyszłość w kampanii rebrandingowej BNP Paribas Bank Polska (wideo)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
Będziesz zarabiała tyle co chłopcy, jak będziesz na tym samym stanowisku, będziesz miała takie same obowiązki, taką samą ilość dni przepracowanych, takie same ciężary do noszenia, ten sam wiek przejścia na emeryturę, taką samą długość życia na emeryturze, taką samą efektywność pracy. To aż tak proste.
8 2
odpowiedź
User
bob
"Czy kiedy dorosnę, znajdę pracę w Polsce?" - tym bardziej jest to prawdopodobne, im więcej firm, także z sektora bankowego, będzie o polskim kapitale, a im mnie Francja będzie dążyła do protekcjonizmu i cenzury - patrz dyrektywa o kierowcach delegowanych i ACTA2.
7 1
odpowiedź
User
gość
Ostatnio pisali w prasie, że Google na wniosek feministek znowu zbadał różnice w płacach, bo twierdziły że jest dyskryminacja znowu. I faktycznie była w części miejsc. W większości wobec mężczyzn.
5 2
odpowiedź
User
pavv
Przyszłość drogie dzieci będzie taka, że wzrosną koszty bo niemałą kasę trzeba transferować za granicę tytułem opłaty za wykorzystanie logo.
5 1
odpowiedź
User
xyz
Ty jesteś zmianą? Przecież to hasło IKEA...
7 0
odpowiedź