Canal+, UPC Polska i Vectra korzystają z botów telefonicznych do obsługi klientów. "Rozwiązanie się przyjęło"

Choć coraz więcej osób narzeka na uporczywe telefony od botów, to operatorzy płatnej telewizji postanowili sięgnąć po tę technologię. Platforma cyfrowa Canal+ i sieci kablowe UPC Polska oraz Vectra wykorzystują wirtualnych asystentów w swoich infoliniach. Rzecznik Canal+ twierdzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że to rozwiązanie się przyjęło.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Canal+, UPC Polska i Vectra korzystają z botów telefonicznych do obsługi klientów. "Rozwiązanie się przyjęło"

Wiele osób co kilka dni odbiera połączenia telefoniczne z numerów kierunkowych z całej Polski, w których kobieta- bot zachęca na przykład do paneli fotowoltaicznych. Kiedy powie się jej, że jest robotem, to mówi: „Może tak się wydawać, ponieważ pracuję 8 godzin dziennie”. Blokowanie takiego numeru nic nie daje. Zadzwoni kolejny raz, z kierunkowym z innej części kraju.

Mimo tych negatywnych doświadczeń posiadaczy telefonów komórkowych, operatorzy płatnej telewizji nie boją się sięgać po wirtualnych asystentów w call center. - Witaj w Canal+, Jestem Oskar, wirtualny asystent. Chętnie Ci pomogę. Powiedz w jakiej sprawie dzwonisz - słyszymy po połączeniu się z infolinią Canal+.

Podobny komunikat wita abonentów UPC Polska, którzy zadzwonią do call center. – „Dzień dobry, Jestem MIA, wirtualna asystentka UPC. Nie jestem człowiekiem, więc mów do mnie w prosty sposób. Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania lub rozwiązać problem. A teraz powiedz jak mogę Ci pomóc?” - pyta szczerze MIA. Lakonicznie przedstawia się bot konkurencyjnej sieci kablowej. „Dzień dobry. Jestem wirtualną konsultantką firmy Vectra” - można usłyszeć w słuchawce.

Badania wewnętrzne Canal+ nt. botów

Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ zapewnia Wirtualnemedia.pl, że bot wprowadzony już w czerwcu ub.r. nie pogorszył obsługi klienta. - Bot pozwala na rozwiązanie wybranych spraw, które nie wymagają kontaktu z konsultantem. Dzięki wykorzystaniu bota czas oczekiwania na kontakt z konsultantem ulega skróceniu - przekonuje Kaniowski.

Bot nie zastąpił zupełnie konsultantów, tylko ma usprawnić działanie infolinii. - Osoby kontaktujące się z infolinią mogą oczywiście nadal porozmawiać z konsultantem jeśli jest to konieczne do rozwiązania sprawy. Wewnętrzne badania pokazują, że wdrożenie bota usprawniło proces obsługi naszych Klientów - dodaje Kaniowski.

Dla operatorów płatnej telewizji i nie tylko, zastosowanie botów pozwala zredukować koszty. Od lat zachęcają klientów do korzystania z internetowych biur obsługi klienta, gdzie także mogą kontaktować się z wirtualnymi konsultantami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu