Brand24 z 11,8 mln zł wpływów i zyskiem EBITDA, 358 zł miesięcznie od klienta. Szykuje nową wersję usługi

W ub.r. firma Brand24, zajmująca się monitoringiem internetu, zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 59 proc. do 11,83 mln zł, 69 tys. zł zysku EBITDA i 1,75 mln zł straty netto. Średnio więcej na jej usługi wydają klienci z zagranicy niż z Polski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wzrost przychodów sprzedażowych Brand24 wynika ze zwiększenia się liczby klientów oferowanej przez firmę usługi monitoringu internetu - na koniec ub.r. było ich 3 096, o 900 więcej niż rok wcześniej (to 41 proc. w górę).

- 2018 rok upłynął pod hasłem „maraton, nie sprint”. Ogromną część wpływów od klientów decydujemy się reinwestować z powrotem w rozwój spółki. Nie czas bowiem na odcinanie kuponów - komentuje prezes Brand24 Michał Sadowski w liście do akcjonariuszy. - Mimo że jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało się już osiągnąć, 3000 klientów to - jak wspomniałem wyżej - nie jest szczyt naszych ambicji. Chcąc jak najszybciej zbudować pozycję lidera - inwestujemy mocno w technologię i ludzi. Zespół Brand24 urósł do ponad 70 wspaniałych osób - dodaje.

W 2015 roku przychody Brand24 wyniosły 2,9 mln zł, a w 2016 roku - 5 mln zł.

Po 358 zł miesięcznie od klientów, więcej od tych z zagranicy

W grudniu ub.r. miesięczne powtarzalne wpływy od klientów Brand24 wynosiły 1,12 mln zł, wobec 704 tys. zł rok wcześniej. W latach 2016-2018 średni roczny wzrost tego wskaźnika wyniósł 61 proc.

Na koniec ub.r. 51 proc. klientów firmy było z Polski, a reszta - spoza kraju. Spółka w sprawozdaniu finansowym stwierdziła, że w najbliższych latach udział klientów zagranicznych będzie rósł.

W ub.r. przeciętny miesięczny przychód od klienta Brand24 wynosił 358 zł, wobec 330 zł rok wcześniej. W przypadku klientów z Polski ten wskaźnik zwiększył się z 303 do 318 zł, a u tych z zagranicy - ze 101 do 110 dolarów. Firma tłumaczy, że wśród klientów zagranicznych więcej wybiera najdroższy plan abonamentowy.

grafika

Zysk EBITDA i niższa strata netto, będzie nowa wersja usługi

Koszty operacyjne Brand24 zwiększyły się z 10,28 mln zł w 2017 roku do 13,63 mln zł w ub.r. Nakłady na usługi obce wzrosły z 4,41 do 7,74 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,68 do 2,43 mln zł, a na amortyzację - 1,32 do 1,94 mln zł.

grafika

Wynik EBITDA poprawił się z 1,59 mln zł straty w 2017 roku do 69 tys. zł zysku w ub.r., a strata netto zmalała z 3,2 do 1,75 mln zł.

grafika

- Najbliższe miesiące i lata to intensywna praca nad produktem, którego najnowszą wersję pokażemy w 2019 roku. Będzie to największa rozbudowa systemu od roku 2015, w którym uruchomiliśmy wersję 2.0 naszego produktu - zapowiada Michał Sadowski.

- Trwają już intensywne prace nad nowym, przełomowym rozwiązaniem, które sprawi, że dbanie o reputację firmy w internecie stanie się łatwiejsze niż kiedykolwiek w historii tego medium. Swego rodzaju zapowiedzią nowej wersji Brand24 jest nasza ostatnia nowość: automatyczne raporty PDF, które w ciągu kilku sekund pozwalają zestawić kluczowe dane o marce w sieci - opisuje.

Od stycznia ub.r. Brand24 jest notowany na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównym akcjonariuszem spółki jest fundusz Larq Growth Fund I FIZ (35,78 proc.), do Michała Sadowskiego i członka zarządu spółki Piotra Wierzejewskiego należy po 12,36 proc. akcji, a do firmy Venture - 9,55 proc.

W piątek na koniec sesji giełdowej kurs Brand24 wynosił 37,40 zł, co dało kapitalizację w wysokości 75,07 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski