Brand24 podwoił zysk, klienci płacą 40 proc. więcej niż przed rokiem

Zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 44,7 proc. do 5,8 mln zł miał 381,5 tys. zł zysku netto (wobec 208,5 tys. zł rok wcześniej). Średni przychód od klienta sięgnął 475 zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- W trzecim kwartale i w całym trwającym roku widać efekt dźwigni operacyjnej, wywołany konsekwentnym rozwojem głównego produktu, wdrażaniem nowych produktów i usług grupy Brand24 oraz kolejnymi zmianami w modelu cenowym przy utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej. Nowe źródła przychodów to przede wszystkim Insights24 (wcześniej Custom Reports), po drugie z produktu przygotowanego dla globalnego dostawcy rozwiązań wspierających marketing online - platformy Semrush - opisuje Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.

- Łącznie wygenerowaliśmy w tym roku ponad 270 tys. zł przychodów z nowych produktów. To dobry wynik, zważywszy że oba wystartowały w ostatnich kilkunastu miesiącach. Nasz plan to dojście do 1 mln przychodów z nowych produktów w ciągu pierwszych 3 lat od startu - zapowiada.

W czwartym kwartale ub.r. Brand24 zaczął wprowadzać nowy, droższy cennik, w oparciu o który rozlicza się już większość klientów firmy. W efekcie średni przychód od klienta (ARPU) poszedł w górę o ponad 40 proc. do 475 zł (108 dolarów).

- Jednocześnie ARPU tylko na nowych klientach urosło do poziomu 554 zł (126 dolarów), co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika oraz przestrzeń na dalsze wzrosty tego wskaźnika - opisano w sprawozdaniu spółki. Natomiast miesięczne powtarzalne przychody z abonamentów (MMR) wzrosły o 0,52 mln zł do 1,8 mln zł.

grafika

W trzech kwartałach br. przychody firmy poszły w górę z 10,96 do 15,82 mln zł, zysk EBITDA - z 2,42 do 4,69 mln zł, a zysk netto - z 356 tys. zł do 1,61 mln zł.

grafika

- W najbliższych kwartałach będziemy testować dalsze zmiany w cenniku, które mają z jednej strony przyciągnąć nowych użytkowników, a z drugiej w dłuższym horyzoncie zwiększyć MRR - zapowiada Michał Sadowski.

- Chcemy też rozwijać współpracę z zewnętrznymi firmami, które mogą stać się „dystrybutorami” naszych rozwiązań podobnie jak Semrush obecnie. Dodatkowo, w najbliższych miesiącach ruszy MVP kolejnego produktu grupy Brand24 skierowanego do specjalistów komunikacji online - wylicza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day