Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku osiągnęła wzrost przychodów o ponad 25 proc. przy niewielkim spadku zyskowności. W marcu spółka wprowadziła zmiany w cenniku dla nowych klientów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie
Michał Sadowski, fot. materiały prasowe Brand24

Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku wypracował 9,91 mln zł przychodów sprzedażowych, o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w sprawozdaniu wskazała, że to efekt wzrostów miesięcznych powtarzalnych wpływów (na koniec zeszłego kwartału sięgnęły one 756 tys. dolarów, czyli 3 mln zł) i średniego przychodu od klientów, który poszedł w górę r/r o 28 proc. do  203 dolarów (811 zł), a w przypadku wyłącznie nowych klientów wyniósł już 246 dolarów (984 zł).

Zaznaczono, że wersję globalną oferowanego przez Brand24 narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU (co jest pochodną cennika i większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego), ponadto w portfolio firmy rośnie udział klientów zagranicznych.

grafika

Po stronie wydatkowej najmocniej zwiększyły się koszty wytworzenia sprzedanych usług – z 3,95 do 5,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły zaś z 1,4 do 2 mln zł, a koszty sprzedaży – z 1,62 do 2,04 mln.

– W pierwszym kwartale tego roku przeznaczyliśmy sporo środków na inwestycje w kadrę i prace nad kolejnymi funkcjami naszych narzędzi. Dostosowujemy w ten sposób organizację do większej skali działalności. Nasza strategia skierowana na zwiększenie udziału dużych klientów korporacyjnych wśród naszych użytkowników, wymaga, z jednej strony zmiany modelu sprzedaży, aby dostosować go do procesów zakupowych w największych firmach, z drugiej zaś utrzymywania się na czele pod kątem innowacyjności i efektywności działania naszych rozwiązań – opisano w komunikacie prasowym firmy.

Zaznaczono, że wiąże się to z zatrudnieniem nowych programistów. – Warto podkreślić, że od 2 lat mocno wykorzystujemy AI do wsparcia produktywności, więc nie rozwiązujemy problemów tylko większą ilością ludzi, a raczej kombinacją specjalistów i technologii, którą są wspierani – dodano.

Nowi klienci Brand24 płacą więcej

Spółka zaznaczyła, że w zeszłym kwartale zakończyła opracowywać ChatBeat – nowe narzędzie do monitoringu marki w tekstach generowanych przez dostępne na rynku modele językowe AI. Brand24 planuje rozpocząć sprzedaż ChatBeat już w maju.

Natomiast w marcu Brand24 wprowadził zmiany w cenniku dla nowych klientów, koncentrując ofertę na segmencie enterprise. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że powinno się to przełożyć się na dalszy wzrost przychodów.

W zeszłym kwartale zysk na poziomie EBITDA zmalał r/r z 2,09 do 1,94 ml zł, na operacyjnym – z 1,06 mln do 717 tys. zł, a w ujęciu netto – z 1,16 do 1,09 mln zł.

grafika

W całym 2024 roku Brand24 osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów z 27,72 do 35,28 mln zł, zaś jego zysk netto zmniejszył się z 3,51 mln do 764 tys. zł.

Przez minione 12 miesięcy akcje firmy zdrożały o 13,2 proc., z czego od początku stycznia – o 5,3 proc. Przy kursie 51,60 zł na koniec środowej sesji giełdowej kapitalizacja spółki wynosi 117 mln zł. 77 proc. jej walorów należy do Prowly.com.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe