SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)

Brytyjski raper i gwiazdor TikToka Pat promuję Polskę i Piekary Śląskie w utworze „Tyskie”. Okazuje się, że muzyk zdecydował sam, bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską o wyborze marki do teledysku. - Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.

Article

Pat, brytyjski raper urodzony w Piekarach Śląskich zaprezentował nowy utwór „Tyskie”. Opowiada w nim o różnicach kulturowych między Polską a Wielką Brytanią i o swojej własnej polsko-angielskiej tożsamości wieloletniego emigranta. W nostalgicznym teledysku nakręconym w Piekarach Śląskich Pat ukazuje bardzo charakterystyczne elementy współczesnej „polskości”.

Raper przechadza się po Piekarach Śląskich z puszką polskiego piwa w ręku - marki Tyskie, produkowanej przez Kompanię Piwowarską. Pokazuje polskie blokowiska, typowy sklepik osiedlowy czy wspólne oglądanie meczu przy piwie w koszulkach polskiej reprezentacji. To w tym otoczeniu, w Piekarach Śląskich Pat spędził pierwsze siedem lat życia. Żeby zrealizować klip raper udał się tam po raz pierwszy, odkąd wraz z rodziną przeprowadził się do Wielkiej Brytanii ponad dziesięć lat temu.

 

- Tyskie to utwór o kulturze, który pokazuje dwie strony mojej tożsamości - polską i angielską. Chciałem napisać numer, który odda to, jak się czułem w momencie pisania. To piosenka o głębokim myśleniu i wspominaniu przeszłości oraz patrzeniu w przyszłość. „Na ławeczce Tyskie piję” to tekst, który przedstawia polski stosunek do życia i jest o zagłębieniu się w swoje myśli, kontemplacji otoczenia i traktowaniu życia jako podróży – mówi Pat o utworze. Dodaje, że chciał wykorzystać tę piosenkę jako sposób na edukowanie ludzi o różnicach w życiu i kulturze między Polską a Wielką Brytanią, ponieważ czuje, że istnieje wiele nieporozumień na temat tego, jak wygląda życie w Polsce.

Pat pracuje nad swoją debiutancką EP-ką, która ma ukazać się jeszcze w tym roku.

Bo Tyskie jest kojarzone z Polską

Justyna Sztengreber, communications consultant, która wspiera rapera PR-owo w jego działalności przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że utwór został przygotowany przez muzyka bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską.

- Wybrał markę Tyskie jako element kultury polskiej rozpoznawalny również w Wielkiej Brytanii i kojarzony z Polską - zaznacza Justyna Sztengreber.

Informacje te potwierdza Kompania Piwowarska, właściciel marki Tyskie.

- Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje. Cieszy nas, że chociaż stworzony bez naszego udziału, utwór jest kwintesencją platformy komunikacyjnej marki Tyskie - "Przejdźmy na TY". Śląskie korzenie rapera, nostalgiczny sposób pokazania Piekar Śląskich, wspólnego spędzania czasu, to również kontekst marki, która ma w Polsce długą historię i którą Polacy na emigracji darzą sentymentem. Tak jak internauci, trzymamy kciuki za pomyślny rozwój artystycznej kariery Pata i gratulujemy mu utworu, który może łączyć Polaków mieszkających w Polsce i poza nią, przywołując miłe wspomnienia i symbole rodzinnych stron - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nam Nam
Przechodził. Z tragarzami.
9 0
odpowiedź
User
i tak i nie
i tak oto o nieznanym raperze piszą media takie jak wy, a i kompania piwowarska też się zainteresowała, i jeśli komentarze będą pozytywne to i podpisze umowę z raperem... a gdyby tak tego piwka w teledysku nie było?....wszystko na sprzedaż... tak czy inaczej utworek ok... peace...
5 0
odpowiedź
User
kolis
Przecież 2 miesiące temu identyczną akcję zrobiła Ekipa i zaraz ich zmuszono do edycji teledysku i usunięcia marki piwa. Jak widać mamy podwójne standardy
3 1
odpowiedź