SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burda umacnia pozycję w Polsce

Wydawnictwo Burda Eastern Europe przejmuje 100 proc. udziałów w spółce Vogel Burda Communiactions, wydającej m.in. miesięcznik 'Chip'.

Jak napisano w komunikacie, dzięki nowej inwestycji Burda „uzyskuje dostęp do najsilniejszych marek w segmencie pism komputerowych CHIP, CRN, jak również szerokie kompetencje w segmencie internetowym”.

Burda Eastern Europe, spółka zależna od niemieckiego holdingu medialnego Hubert Burda Media, obecna jest w Polsce od 1989 roku. Obecnie firma posiada 51 proc. udziałów w spółce joint venture Hachette Filipacchi Burda Polska. W ubiegłym roku Vogel Burda Communications i HFBP połączyły już działy księgowości, kolportażu i prenumeraty, teraz scentralizowane zostaną działy sprzedaży reklam i produkcji.

W planach nie ma natomiast połączenia obu wydawnictw, chociaż będą miały one tego samego prezesa. Spółką Vogel Burda Communications kierować będzie bowiem Christan Fideler, prezes Hachette Filipacchi Burda Polska. Zastąpi on Andreasa Möllera, który do tej pory stał na czele VBC, a teraz zostanie doradcą tej spółki.

Wydawnictwo Vogel Burda Communications sp. z o.o. było do tej pory częścią grupy wydawniczej Vogel Burda Holding GmbH, utworzonej latem 2000 roku przez Vogel Medien Gruppe i Hubert Burda Media. W portfolio VBC znajduje się miesięcznik: "Chip" wraz z wydaniami specjalnymi „Chip Special” oraz dwutygodnik, typu business-to-business, "CRN - Computer Reseller News Polska".

Rafał Leszczyński, analityk CR Media Consulting
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że poprzez ten ruch dojdzie w przyszłości do całkowitego połączenia Hachette Filipacchi Burda Polska z Vogel Burda Communication. Z pewnością uporządkuje to strukturę Spółki, która posiada już pełną kontrole nad VBC. Ostatnie działania (zawieszenie "Entera" i "Chip Foto Video") pokazują, że wydawnictwo przygotowywało się do wejścia w struktury nowej spółki jedynie z mocnymi tytułami, czego mogło wymagać porozumienie.
Działania takie jak łączenie spółek w jeden organizm zazwyczaj przynoszą korzyści dla wydawców i ich tytułów. Nie inaczej powinno być i w tym przypadku. Burda z pewnością umocni jeszcze bardziej swoją pozycję na rynku wydawniczym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Burda umacnia pozycję w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl