SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burger King ma nowe logo. Pierwsza zmiana od 20 lat

Po 20 latach sieć fastfoodów Burger King zmieniła logo. Podkreśla przez to ostatnie zmiany w filozofii marki. Projekt przygotowała agencja Jones Knowles Ritchie.

Article

Kolory zaprezentowanego w czwartek nowego logo są wedle Burger Kinga "inspirowane prawdziwym i pysznym jedzeniem". W nowej wersji rezygnowano z niebieskiej obwódki na rzecz symbolu burgera, pozostawiono zaś wypisaną czerwonymi literami nazwę brandu.

W nowej identyfikacji pojawił się niestandardowy krój czcionki (częściowo szeryfowy), nazwany Flame.

 

Nowe logo Burger Kinga

- Minimalistyczne logo płynnie wpisuje się w ewolucję marki w dzisiejszych czasach - wyjaśniają przedstawiciele marki w komunikacie.  Nowa identyfikacja podkreśla, że Burger King poprawił jakość oferty, eliminując ze składów burgerów konserwanty. - Zrobiliśmy wiele, żeby poprawić jakość jedzenia - komentuje Fernando Machdao, globalny szef marketingu firmy Restaurant Brands International, do której należy Burger King.

- Chcieliśmy wykorzystać design, aby zlikwidować lukę między negatywnym postrzeganiem fast foodów przez ludzi a pozytywną rzeczywistością historii kulinarnej. Chodziło nam o sprawienie, by marka wydawała się mniej syntetyczna, sztuczna i tania, a bardziej realna, pożądana i smaczna - dodaje Lisa Smith, executive creative director agencji Jones Knowles Ritchie, która przygotowała projekt.

Jak podano starano się to uzyskać na kilka różnych sposobów. Twórcy identyfikacji odeszli od syntetycznego logo z 1999 r., z okrągłym niebieskim obrysem ikony burgera. Smith i jej zespół zastąpili ten znak zaktualizowanym riffem w wersjach z 1969 i 1994 r. To stonowany, prosty, płaski kreskówkowy burger z napisem „Burger King” wciśniętym między połówki bułki.

Nowy projekt zawiera też zabawne ilustracje hiszpańskiego duetu Cachetejack. Projekty te mają stwarzać Burger Kingowi nowe możliwości oznaczania wszystkiego: od komunikatów o błędach na stronie internetowej, przez reklamy cyfrowe i grafiki społecznościowe, po papier do wykładania tac w lokalach. Kreskówkowe postaci obracają krążki cebuli, jedzą frytki czy używają plasterków pikli jako lornetki.

Zmiany w Burger King

W ubiegłym roku fastfoodowa sieć zaczęła sprzedawać kanapki Whooper bez dodatku konserwantów oraz sztucznych barwników i aromatów.

Nowe logo pojawiło się już na ubraniach pracowników sieci, opakowaniach produktów, a wkrótce trafi do placówek stacjonarnych (są w trakcie przebudowy).

Odświeżenie wizerunku wszystkich 19 tys. restauracji Burger Kinga na świecie może potrwać nawet kilka lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Burger King ma nowe logo. Pierwsza zmiana od 20 lat

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
to jest sztuka. Tak zmienić logo żeby się wydawało, że w sumie nic się nie zmieniło. Fajne.
11 2
odpowiedź
User
walter
zmienilo sie sporo, choc nowe logo prezentuje sie znacznie gorzej od poprzedniego
8 12
odpowiedź
User
chemik
niekoniecznie, bo sama zmiana kolorystyki to już bardzo duża zmiana. Pokaż też nowo logo powiedzmy 10 osobom i zobaczysz, że większość wybierze stare 😉
4 7
odpowiedź