SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Business Insider dalej przed Money.pl, Infor.pl z dużym spadkiem

Liderem wśród platform o tematyce biznesowo-prawnej pozostaje Business Insider Polska, w lutym wzrosła jego przewaga zasięgowa nad Money.pl. Duży wzrost odwiedzalności osiągnęły e-PITy, natomiast mocno zmalały wyniki Infor.pl.

Article

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 10,81 mln użytkowników (dało to 35,99 proc. zasięgu), którzy spędzili w serwisie średnio 13 minut i 27 sekund.

Kolejne dwie pozycje zajmują witryny Grupy Wirtualna Polska. Money.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował 8,89 mln użytkowników, 29,61 proc. zasięgu oraz 11 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a o2.pl - 6,52 mln użytkowników, 21,73 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania.

Niżej w rankingu są sekcje o biznesie i prawie kilku innych portali horyzontalnych. Na Gazeta.pl (Agora) taki dział, funkcjonujący pod marką Next Gazeta.pl, miał 5,31 mln internautów, 17,7 proc. zasięgu oraz 6 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 5,02 mln użytkowników, 16,7 proc. zasięgu oraz 8 minut i 55 sekund spędzonych średnio przez internautę, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,82 mln użytkowników, 16,06 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Oprócz Fakt.pl w zestawieniu są dwie witryny związane z tytułami prasowymi. Infor.pl, należący do firmy Infor PL, wydawcy „Dziennika Gazety Prawnej”, odwiedziło 5,28 mln internautów (co dało 17,59 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 5 minut i 12 sekund, a portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w kategorii biznesowo-prawnej zanotował 4,48 mln użytkowników, 14,94 proc. zasięgu oraz 5 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei platforma e-PITy, jako strona www i aplikacja mobilna, miała 4,96 mln użytkowników, 16,53 proc. zasięgu oraz 10 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.

W porównaniu do stycznia Business Insider Polska zyskał 633,4 tys. internautów (to 6,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o dokładnie minutę (6,9 proc.). W efekcie zwiększył przewagę nad Money.pl, w którego części biznesowo-prawnej liczba użytkowników zwiększyła się o 197,3 tys. (2,3 proc.), a średni czas spędzany przez każdego zmalał o 2 minuty i 23 sekundy (16,7 proc.).

Sekcje o2.pl i Gazeta.pl dotyczące gospodarki i prawa zanotowały spadki w obu statystykach. W pierwszej liczba internautów zmniejszyła się o 81,3 tys. (1,2 proc.), a średni czas korzystania o minutę i 27 sekund (28,4 proc.), a w drugiej ubyło 119,2 tys. internautów (2,2 proc.) i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1 proc.).

e-PITy mocno w górę

Zdecydowanie największy wzrost osiągnęły e-PITy, co wynika oczywiście z tego, że od stycznia do kwietnia można przesyłać swoje zeznania podatkowe, a im bliżej końcowego terminu, tym robi to więcej Polaków. Platforma miesiąc do miesiąca zyskała 1,75 mln internautów (54,7 proc.) oraz 5 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania (108,7 proc.).

Za to Infor.pl stracił 2,39 mln użytkowników (31,2 proc.) oraz minutę i 41 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (24,5 proc.).

Bankier.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował spadek liczby użytkowników o 334,4 tys. (6,4 proc.) i średniego czasu korzystania o 8 sekund (1,2 proc.), a Fakt.pl - o 513,4 tys. odwiedzających (9,6 proc.) oraz 2 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (37,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Business Insider dalej przed Money.pl, Infor.pl z dużym spadkiem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bez sensu
Zróbcie porównanie grup medialnych, bo np. O2 i Money - to WP i pewnie wyprzedza RASP. A takie zestawienie samych domen, nie pokazuje realnego wyniku i siły grup medialnych.
odpowiedź
User
president
Zróbcie porównanie grup medialnych, bo np. O2 i Money - to WP i pewnie wyprzedza RASP. A takie zestawienie samych domen, nie pokazuje realnego wyniku i siły grup medialnych.
Nie wyprzedza. To ci sami użytkownicy mieleni ze strony głównej WP.
odpowiedź