SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Business Insider zmniejszył dystans do Money.pl, mocno w górę sekcje Gazeta.pl i Interii (TOP serwisów o biznesie i prawie)

Wśród witryn biznesowo-prawnych liderem jest niezmiennie Money.pl, a zajmujący drugie miejsce Business Insider Polska dzięki dużemu wzrostowi odwiedzalności zmniejszył do niego dystans. Podobnie w górę poszły wyniki sekcji o gospodarce i prawie na Gazeta.pl i Interii, natomiast nieznacznie zmalała odwiedzalność Infor.pl.

Article

Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w lipcu br. odwiedziło 7,79 mln użytkowników, czyli 28,8 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 66,34 mln odsłon, każdy średnio 8,5 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowany przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem we wszystkich tych statystykach w kategorii biznesowo-prawnej. Zajmujący drugiej miejsce Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w zeszłym miesiącu 6,6 mln odwiedzających i 40,69 mln odsłon.

Grupa Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska mają po jeszcze jednej witrynie w zestawieniu - odpowiednio dział biznesowo-prawny WP.pl (4,79 mln użytkowników i 28,58 mln odsłon) i analogiczną sekcję Fakt.pl (4,01 mln odwiedzających i 11,31 mln odsłon).

Oprócz Fakt.pl w rankingu są serwisy dwóch innych dzienników: dwa serwisy związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes): Infor.pl (4,17 mln użytkowników i 15,23 mln odsłon) i Gazetaprawna.pl (2,92 mln użytkowników i 8,75 mln odsłon) oraz portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) z 3,83 mln odwiedzających i 19,34 mln odsłon.

Na Biznesinfo.pl (Iberion) 4,5 mln internautów wykonało 33,59 mln odsłon. Dział gospodarczo-prawny Gazeta.pl (Agora) zanotował 3,69 mln użytkowników i 15,72 mln odsłon, a analogiczna sekcja Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) - 3,27 mln odwiedzających i 25,99 mln odsłon.

Lipiec to kolejny miesiąc od wybuchu epidemii koronawirusa, w którym odwiedzalność serwisów gospodarczo-prawnych mocno wzrosła rok do roku. Dziewięć czołowych witryn (Biznesinfo.pl przed rokiem miało jeszcze zbyt małą odwiedzalność, by oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI) w zeszłym miesiącu miało łącznie 41,09 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzalności) i 231,95 mln odsłon, co wobec 33,35 mln użytkowników i 189,12 mln odsłon rok wcześniej oznacza wzrost liczby odwiedzających o 7,74 mln (23,2 proc.) i liczby odsłon o 42,84 mln (22,6 proc.).

To wzrost niższy niż w maju, kiedy liczba użytkowników zwiększyła się o 35,5 proc., a liczba odsłon o 53,8 proc.

W lipcu br. Money.pl zyskał rok do roku 890,1 tys. internautów (12,9 proc.), 8,27 mln odsłon (14,2 proc.) i 4,13 pkt proc. zasięgu (16,7 proc.). Procentowe wzrosty zasięgu dla wszystkich witryn są wyższe niż wzrosty liczby użytkowników, ponieważ w badaniu Gemius/PBI w zeszłym miesiącu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln, a rok wcześniej na 27,9 mln.

Mocniej zwiększyły się statystyki Business Insider Polska - o 1,99 mln użytkowników (43,1 proc.), 7,91 pkt proc. zasięgu (47,9 proc.) i 13,39 mln odsłon (49 proc.). Dzięki temu zmniejszył dystans do Money.pl.

Procentowo największy wzrost osiągnął dział biznesowo-prawny Interii - o 1,45 mln użytkowników (79,4 proc.), 5,58 pkt proc. zasięgu (85,6 proc.) i 8,02 mln odsłon (44,6 proc.). Na Gazeta.pl analogiczny dział zyskał 1,08 mln odwiedzających (41,5 proc.), 4,32 pkt proc. zasięgu (46,2 proc.) i 3,06 mln odsłon (24,2 proc.), a na WP.pl - 1 mln użytkowników (26,5 proc.), 4,18 pkt proc. zasięgu (30,8 proc.)

Za to Infor.pl zanotował spadek o 27,3 tys. odwiedzających (0,6 proc.), wzrost zasięgu o 0,41 pkt proc. (2,7 proc.) i spadek liczby odsłon o 821,9 tys. (5,1 proc.). Rp.pl przy spadku liczby użytkowników o 53,8 tys. (1,4 proc.) zyskał 0,27 pkt proc. zasięgu (1,9 proc.) i 1,05 mln odsłon (5,7 proc.).

Natomiast na Gazetaprawna.pl przybyło 472,5 tys. użytkowników (19,3 proc.), 2,04 pkt proc. zasięgu (23,3 proc.) i 1,53 mln odsłon (21,1 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Business Insider zmniejszył dystans do Money.pl, mocno w górę sekcje Gazeta.pl i Interii (TOP serwisów o biznesie i prawie)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawdaboli
bez strony glownej onetu niesetty prawdopodobnie biznes insider na poziomie 500 tysiecy uników miesiecznie
odpowiedź
User
Bawół
Brak forum to najwiekszy problem Onetu. Wpisy na forach napędzają statystyki, często sa bardziej interesujące nie treść artykułu. Jakość wszystkich stron finansowych jest dużo słabsza niż wiele blogów.
odpowiedź
User
Krzyś Suwart
Ale wrzucanie do tej kategorii całej RP.pl to chyba jakieś przeoczenie PBI
odpowiedź