Były pracownik oskarża Facebooka o rasizm. „Firma ma problem z czarnoskórymi”

Mark Luckie, odchodzący członek kierownictwa Facebooka oskarżył serwis o to że toleruje on zachowania na tle rasistowskim. Pracownik twierdzi, że czarnoskóre osoby pracujące w firmie mają prawo czuć się dyskryminowane. Facebook odpiera zarzuty i podkreśla, że pracuje nad maksymalną różnorodnością rasową wśród pracowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Mark Luckie do niedawna zajmował stanowisko dyrektora ds. partnerstw z influencerami, postanowił jednak opuścić firmę. Luckie przed odejściem zamieścił na Facebooku wpis, w którym stwierdza że serwis „ma problem z czarnoskórymi”.

Menedżer opisuje np. sytuacje w których pracownicy innej rasy niż biała dopuszczają się zachowań o podłożu rasistowskim sprawiając, że czarnoskórzy czują się w firmie niekomfortowo z powodu swojego pochodzenia. Przyznaje także, że on sam był narażony na niewybredne rasistowskie docinki ze strony ochroniarzy pracujących w Facebooku.

Luckie przyznaje przy tym, że takie zachowania są tolerowane przez kierownictwo Facebooka, a serwis ma spory problem z utrzymywaniem standardów dotyczących różnorodności rasowej pracowników.

W odpowiedzi na zarzuty Facebook wydał komunikat, w którym twierdzi że firma robi wszystko by walczyć z najmniejszymi przejawami rasizmu, nie zawsze jednak w porę się o nich dowiaduje. Facebooka zapewnia, że w ostatnich latach zrobił wiele w sprawie równouprawnienia rasowego wśród swoich pracowników, i nadal zamierza prowadzić działania zmierzające do tego, by osoby każdej rasy czuły się zintegrowane z całą społecznością firmy.

Z raportu opublikowanego wcześniej przez Facebook wynika, że obecnie jedynie 4 proc. załogi serwisu stanowią Afroamerykanie, zaś w kierownictwie firmy czarnoskórzy to jedynie 2 proc.

W III kwartale br. Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,3 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol