Canal+ dokupuje udziały operatora płatnej telewizji

Francuska Canal+ Group kupiła kolejne udziały w Grupie MultiChoice. Jednostka Vivendi dzięki konsekwentnej strategii posiada ich aż 31,7 proc. Jeszcze w styczniu tego roku deklarowała tylko 30,3 proc.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Canal+ dokupuje udziały operatora płatnej telewizji

Canal+ od 2020 roku buduje holding w Multichoice, który obsługuje DStv, SuperSport i Showmax dla afrykańskich widzów. Wcześniej francuski gigant płatnej telewizji informował, że traktuje holding jako „inwestycję finansową”, ale teraz pojawiają się pytania, co może się stać, gdy Canal+ zbliży się do posiadania 35 proc. udziałów. Zazwyczaj taka sytuacja sprawia, że większościowy akcjonariusz musi złożyć ofertę wykupu pozostałych udziałów.

Biorąc pod uwagę przepisy Republiki Południowej Afryki dotyczące własności zagranicznej, pojawi się problem, ponieważ limit własności dla firm zagranicznych wynosi obecnie 20 proc. czyli Canal+ już go przekroczył, chociaż MultiChoice twierdzi, że wszystko odbywa się zgodnie z prawem.

Dyrektor generalny MultiChoice, Calvo Mawela, podkreślił, że Canal+ i MultiChoice cały czas rozmawiają o współpracy i analizują różne jej obszary.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję