Platforma Canal+ znacząco poszerza zasięg

Grupa Canal+ i Samsung Electronics, największy na świecie producent telewizorów Smart TV, rozszerzyły swoje strategiczne partnerstwo na ponad 40 terytoriów na całym świecie. Dzięki nowemu porozumieniu aplikacja serwisu streamingowego Canal+ będzie dostępna także na telewizorach z 2024 i 2025 roku.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Platforma Canal+ znacząco poszerza zasięg

Aplikacja Canal+ do tej pory działała na telewizorach firmy z Korei Południowej z lat 2018-2023. W połowie 2024 roku informowaliśmy o tym, że nie można z niej korzystać na nowszych urządzeniach. - Wobec braku dotychczasowego porozumienia pomiędzy firmą Samsung, a Canal+, aplikacja Canal+ nie będzie dostępna na nowych telewizorach Samsung z oferty na rok 2024 – brzmiało stanowisko Grupy Canal+, przekazane portalowi Wirtualnemedia.pl.

25 mln dodatkowych urządzeń Samsunga

Teraz obie firmy poinformowały w komunikacie, że rozszerzenie partnerstwa oznacza obecność Canal+ na 25 mln dodatkowych telewizorów. Umowa dotyczy wszystkich rynków europejskich, azjatyckich, 25 krajów afrykańskich i terytoriów zamorskich Francji, gdzie działa Canal+. Tym samym obejmuje także Polskę.

Aplikacja Canal+ jest teraz preinstalowana na wszystkich modelach Smart TV Samsunga począwszy od 2018 roku. - To partnerstwo sprawia, że dostęp do wszystkich treści i pakietów Canal+ na urządzeniach Samsunga w ponad 40 krajach jest łatwiejszy niż kiedykolwiek, a także toruje drogę do rozszerzonej współpracy między naszymi dwiema grupami– powiedział Philippe Schwerer, EVP Industrial Partnerships & New Business w Canal+.

- Cieszymy się, że możemy odnowić i jeszcze bardziej wzmocnić nasze partnerstwo z Canal+. Dzięki aplikacji Canal+ dostępnej na naszych telewizorach Smart TV na wszystkich terytoriach Canal+, możemy zapewnić naszym klientom jeszcze bardziej wyjątkowe treści z aplikacji Canal+– powiedział Alex Hole, SVP & GM w Samsung Europe.

Serwis streamingowy Canal+ (do niedawna działający pod nazwą Canal+ online) zadebiutował na polskim rynku w maju 2020 roku. Obejmuje pakiety z kanałami telewizyjnymi, sportem (w tym PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów, gale KSW), treściami wideo na żądanie, takimi jak filmy fabularne, produkcje oryginalne Canal+, seriale, dokumenty.

W pierwszej kolejności serwis streamingowy Canal+  był dostępny nad Wisłą na telewizorach z systemem operacyjnym Android TV od Google. W połowie 2021 roku aplikacja pojawiła się na sprzętach Samsung z oprogramowaniem Tizen, a rok później także na urządzeniach LG z systemem WebOS.

W Polsce w lutym 2024 roku działało prawie 3 miliony 700 tysięcy aktywnych urządzeń z systemem operacyjnym Samsung Tizen było podłączonych do internetu, co stanowiło aż 70 proc. telewizorów Smart tej marki. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy dziennikarz Republiki. Pracował w Kanale Sportowym i stacji wPolsce24

Nowy dziennikarz Republiki. Pracował w Kanale Sportowym i stacji wPolsce24

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Osiem państw UE żąda działań wobec platform ultra‑fast fashion. Wśród nich jest Polska

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Kolejny kraj bojkotuje Eurowizję

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Minister zapowiada rozwój mObywatela, sztucznej inteligencji i cyberodporności w Polsce

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Stefan Stefański szefem post-produkcji w Prodigious Poland

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników

Dwukrotnie więcej antyukraińskich wpisów w polskim internecie. Grzegorz Braun przyłożył rękę do wyników