SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ogilvy Poland z czterema nominacjami w Cannes Lions 2018 za akcję dla Greenpeace

Agencja Ogilvy Poland otrzymała cztery nominacje na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. O statuetki Lwów walczy projekt „Ostatnie drzewo” przygotowany na zlecenie Greenpeace. W kategorii Creative e-Commerce na shortlistę trafiła też praca Saatchi @Saatchi IS.

Article

Kampania znalazła się na dwóch shortlistach kategorii Brand Experience&Activation Lions - została nominowana w podkategorii social engagement&integration for live experience oraz w podkategorii connected experience. Kolejne dwie nominacje zdobyła w kategorii Entertainment Lions, w podkategoriach: Talent: digital&social oraz  Excellence in Brand Integration&Promotional Content for Game.

Projekt realizowany był latem ub.r. przez Ogilvy na zlecenie Greenpeace. Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole. Ponadto organizatorzy zachęcali do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu).

Kampania obejmowała działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne. Została przygotowana i przeprowadzona przez Ogilvy Poland pro bono.

 

W opisie kampanii podkreślono, że kluczową innowacją w niej było całkowite odtworzenie terenu Puszczy Białowieskiej w grze komputerowej „Minecraft”, z której korzysta ponad 100 mln graczy na całym świecie. Prace nad stworzeniem repliki puszczy trwały ponad trzy miesiące. Na jej mapę składa się 50 miliardów bloków, które jeden do jednego odwzorowują drzewa i całe ekosystemy, niewystępujące w grze nigdy wcześniej. W wirtualnej Puszczy Białowieskiej gracze zobaczą 40 różnych rodzajów drzew oraz pięć miejsc widokowych, które znajdują się tam naprawdę. To m.in. wejście do ściśle chronionego Białowieskiego Parku Narodowego, leśne zabytki czy wieża widokowa nad rzeką Narewką.

W kategorii Creative e-Commerce na shortlistę trafiła też praca Saatchi @Saatchi IS za projekt "The Accessibility Project", zrealizowana dla marki Ambi Pur (Procter & Gamble).

We wtorek ogłoszono też shortlisty w kategoriach: Industry Craft, Digital Craft, Film Craft i Entertainment Lions for Music. W żadnej z nich nie było nominacji dla polskich projektów.

Nagrody w tych kategoriach zostaną ogłoszone w środę.

Dołącz do dyskusji: Ogilvy Poland z czterema nominacjami w Cannes Lions 2018 za akcję dla Greenpeace

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bufetowy
No to już mają 17 nominacji.
odpowiedź