SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Carrefour stawia na produkty ekologiczne i omnichannel. Będzie wspierać polskich rolników

Polski oddział Carrefour zaprezentował szczegóły globalnej inicjatywy "Act For Food", mającej na celu transformację oferty żywnościowej sieci. - Mamy XXI wiek, w społeczeństwie i sposobie konsumpcji zachodzą zmiany, na które trzeba reagować - mówił na spotkaniu prasowym Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska. Sieć podała także nowe informacje na temat modelu sprzedaży.

Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska Article

Filary "Act For Food"

Szczegóły strategii zaprezentował we wtorek Christophe Rabatel, od lipca br. dyrektor generalny Carrefour Polska.

Składa się na nią sześć działań, zmierzających do poprawy jakości produktów żywnościowych oferowanych w Carrefourze.

Francuska sieć będzie rozszerzać swoją ofertę Zdrowa Półka, z produktami dietetycznymi i dla diabetyków oraz bez laktozy i glutenu. Już teraz sprzedawanych jest 1,5 tys. takich produktów. Sieć obniża również ich ceny, by zwiększyć dostępność dla konsumentów.

W ramach rozwoju oferty Carrefour Bio, klienci kupujący ten asortyment (do 2020 roku ma to być ok. 60 produktów) otrzymają 10-procentowy rabat na ponad 70 produktów. Weganom sieć zaoferuje 167 produktów spożywczych oraz 63 kosmetyków na bazie składników pochodzenia roślinnego.

W ofercie na wyłączność Jakość z Natury Carrefour znajdą się z kolei produkty kontrolowane na każdym etapie produkcji, bez GMO. Carrefour zapowiada także wycofanie ze składów wszystkich produktów marek własnych (w tym oferty Bio, Zdrowej Półki, Jakość z Natury) składników "budzących kontrowersje". - Jesteśmy pewni, że to wyróżni nas na rynku - mówił na wtorkowej konferencji Rabatel.

Do 2025 roku sieć wycofa się także ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, zastępując je jajami hodowanymi ekologicznie. We Francji proces ten zakończy już w 2020 roku, a późniejszy termin w naszym kraju - jak wynika z deklaracji dyrektora generalnego - wynika ze stopnia dojrzałości rodzimego rynku.

- Rozpoczynamy kampanię "Act For Food", by zmieniać postawy zarówno klientów, uświadamiając ich, jak mogą się lepiej odżywiać, jak również producentów, motywując ich do dostarczania na rynek lepszych produktów. Wszyscy odgrywamy znaczącą rolę w przemianie żywieniowej. Producenci, przedstawiciele przemysłu, pracownicy, samorządy, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe i konsumenci - wszyscy mamy możliwość podejmowania działań, aby coś zmienić. Dlatego pracujemy nad wzmocnieniem partnerstwa między naszymi pracownikami, start-upami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi, aby zjednoczyć siły w obliczu zmian - mówił Christophe Rabatel.

W ciągu kolejnych dwóch lat, udział warzyw i owoców od polskich producentów sprzedawanych w sieci Carrefour ma wynosić 15 proc. W ofercie Zdrowej Półki znajdzie się 100 rodzimych marek.

Carrefour z pomocą dla polskich rolników

Ważnym elementem "Act For Food" jest wspieranie lokalnych gospodarstw ekologicznych, przede wszystkim zajmujących się uprawą warzyw. Jak powiedział Christophe Rabatel, na 23 tysiące eko-gospodarstw w Polsce, na warzywach koncentruje się zaledwie kilkaset. - Chcemy pomóc jak największej liczbie polskich rolników w przejściu na rolnictwo ekologiczne - podkreślił dyrektor generalny Carrefour Polska.

Maria Cieślikowska, odpowiedzialna w firmie za komunikację zewnętrzną, zaprezentowała dane, z których wynika, że wartość rynku produktów ekologicznych w Polsce wynosi miliard złotych, a np. w  Niemczech 10 miliardów euro. - Polska ma duży potencjał, by stać się dużym graczem na rynku żywności ekologicznej, ale tak się niestety nie dzieje. Od kilku lat obserwujemy okres spadków, stagnacji, mimo że świadomość polskiego konsumenta rośnie, tak samo jak zapotrzebowanie na żywność ekologiczną - mówiła na spotkaniu prasowym Cieślikowska.

Fundacja Carrefour Group uruchamia program grantowy dla polskich rolników, w ramach którego kilkanaście gospodarstw ekologicznych otrzyma finansowanie (do kilkuset tysięcy euro) na rozwój infrastruktury, sprzęt i szkolenia. Na rozwój ekologicznego rolnictwa w naszym kraju francuski detalista wyda 185 mln euro.

Carrefour z apetytem na e-commerce, w tym roku koncept Bio

Carrefour chce rozwijać sprzedaż w modelu omnichannel (hipermarkety, supermarkety, minimarkety, e-commerce). W przyszłym roku sieć planuje rozszerzenie sprzedaży w modelu Cilck&collect (teraz testy trwają w 5 warszawskich sklepach franczyzowych). - Naszą ambicją jest przyspieszenie rozwoju tego konceptu w Polsce - podkreślał Christophe Rabatel.

Francuska sieć planuje również rozszerzenie opcji dostawy na dwa kolejne miasta. Do końca tego roku w 30 nowych lokalizacjach (w tym poza Warszawą) pojawi się usługa Scan&Go. Ponadto, usługa we współpracy z Orange rozwijana jest usługa inteligentnej półki Surge.

Dyrektor generalny Carrefour Polska zapowiedział także, że jeszcze w tym roku w Polsce powstanie nowy koncept sklepu - Carrefour Bio. Osiedlowy minimarket na zasadach franczyzy ma powstać w Warszawie (dokładnej lokalizacji jeszcze nie podano), a sprzedawać będzie produkty ekologiczne. Podobne rozwiązanie funkcjonuje już we Francji. - Chcemy być pionierami na tym rynku i naturalnie z tego korzystać. Pierwszy sklep będzie naszym poligonem doświadczalnym - ocenił Christophe Rabatel.

Na konferencji Rabatel odniósł się także do planów fuzji i przejęć Carrefoura. - Jesteśmy w Polsce po to, by się rozwijać. Mamy wiele bieżących projektów, akwizycje będą wisienką na torcie - mówił we wtorek dyrektor generalny Carrefour Polska.

Ruszyła kampania "Act For Food", koniec Napoleona

Plan "Act For Food" komunikuje rozpoczęta właśnie kampania, której towarzyszy nowe hasło marki "Wszyscy zasługujemy na najlepsze".  Za jej realizację odpowiadają agencja Saatchi&Saatchi IS (kreacja reklam) oraz domy mediowe Arena Media i K2 Media (planowanie i zakup mediów). Kreacją spotów globalnych zajęła się Grupa Publicis. Do końca roku zaplanowano emisję kolejnych kilku odsłon spotów, które przygotowano na nasz rynek.

- Do emisji trafi kilka spotów z konkretnymi aktami, działaniami podejmowanymi w ramach "Act For Food". Temat zdrowej żywności i odpowiedzialnego jedzenia jest bardzo szeroki. Nasza grupa docelowa pozostaje bardzo szeroka, tak jak to miało miejsce w wypadku aktywności z Napoleonem - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Olech, dyrektor marketingu, nowych technologii i IT w Carrefour Polska.

Marka zakończyła tym samym serię spotów z postacią Napoleona, w którego przez 2,5 roku wcielał się aktor Jacek Braciak.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Carrefour stawia na produkty ekologiczne i omnichannel. Będzie wspierać polskich rolników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polones Copue
Fajnie, a co z opakowaniami z plastiku, tetra pakami i wszelkiego rodzaju plastikowymi jednorazówkami....
8 8
odpowiedź