SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Carrefour planuje wprowadzić tzw. „cichą godzinę” z myślą o klientach z autyzmem

Sieć marketów Carrefour rozważa wprowadzenie w swoich sklepach tzw. cichej godziny, najpierw w Hiszpanii. Rozwiązanie to miałoby sprawić, by osoby z autyzmem czuły się w sklepie bezpieczniej.

Article

W trakcie tzw. cichej godziny miałyby zostać ograniczone agresywne bodźce sensoryczne, czyli głośne dźwięki, jasne światło itp., które u osób z autyzmem powodują dyskomfort. W tym czasie w markecie nie będzie emitowana muzyka ani reklamy, ekrany cyfrowe będą wyłączone, a większość świateł zostanie przyciemnionych lub wyłączonych. Dodatkowo w ciągu tej godziny mają być również wyłączone sygnały dźwiękowe przy kasach. Rozwiązanie to ma ułatwić zakupy osobom z autyzmem oraz rodzicom opiekującym się autystycznymi dziećmi.

Rozwiązanie takie wprowadziła jesienią ub.r. do swoich sklepów australijska sieć Coles. W 68 sklepach sieci w każdy wtorek pomiędzy 10:30 a 11:30. wyłączane są wszelkie komunikaty reklamowe, ściszane kasy i skanery, a personel sklepu zaprzestaje wykonywania wszelkich hałaśliwych czynności, zaś światła na sali sprzedaży zostają przyciemnione o 50 proc.

Z kolei wiosną br. „ciche godziny” wprowadził Lidl w Irlandii – obowiązują w każdy wtorek od 18 do 20. Od lipca rozwiązanie to stosuje też sieć Morrisons w Wielkiej Brytanii – w każdym z 439 sklepów, w soboty między godzinami 9 a 10.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Carrefour planuje wprowadzić tzw. „cichą godzinę” z myślą o klientach z autyzmem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ana
Nie mam autyzmu, ale jak u nas wprowadzą, to zacznę tam chodzić. Głośna muzyka i inwazyjne reklamy to główna przyczyna, dla której nie chodzą do marketów osoby starsze i z problemami ze słuchem.
10 8
odpowiedź
User
ewa wieckiukireix
Cisza sprawa trudno dostępna, "towar deficytowy"; kocham ciszę! Dla niektórych jest nieznośna i nie do wytrzymania. Słucham też muzyki - w skupieniu i w słuchawkach.
8 8
odpowiedź
User
agnieszka skiekiera
Z myślą chyba o wszystkich klientach - to najgłośniejszy sklep, wielu ludziom to przeszkadza.
8 8
odpowiedź
User
Izabela Fronmczek
Nie trzeba mieć autyzmu, żeby męczyć się zakupami w hipermarkecie, więc sądzę, że pomysł trafi do szerszego grona zainteresowanych
8 8
odpowiedź
User
Andy
no jeżeli aż tyle autystyków wybiera tą sieć... kwestia poinformowania ich, o której godzinie mogą spokojnie zrobić zakupy.. o ile to jest oczywiście problem realny a nie zagrywka PRowa.. bo robić zagrywki marketingowe chorób jest średnio etyczne... no ale jeśli mają takie statystyki, że rzeczywiście autystycy wybierają ich sieć (z jakiegoś względu) to czemu nie...
8 8
odpowiedź